Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-03, 22:57
  #1
Medlem
Bobanys avatar
Hej


Undrar vad det bästa sättet att skydda sig för skadliga email är? Eftersom att du kan bara bli skadad av den när du först har öppnat e-mailet är det ganska logiskt att tänka på saker som att avaktivera script och annat, men hur egentligen kan de ta sig igenom, är det med javascript, flash, vad exakt använder de när hackers försöker hacka med email?

Edit: Notera att jag försöker hitta ett sätt att göra mig totalt skyddad från email hot.
Citera
2015-05-03, 23:00
  #2
Avstängd
Njors avatar
De försöker få dig att klicka på länkar som öppnas i din webbläsare och gör nasty saker. Ett tips är om du är paranoid. Spana in: (FB) Countermail.com - Ny svensk säker tjänst för e-post - lever de upp till förväntningar
Citera
2015-05-03, 23:01
  #3
Medlem
Bobanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
De försöker få dig att klicka på länkar som öppnas i din webbläsare och gör nasty saker. Ett tips är om du är paranoid. Spana in: (FB) Countermail.com - Ny svensk säker tjänst för e-post - lever de upp till förväntningar
Med andra ord, om jag INTE klickar på en länk är det omöjligt att bli "hackad" eller påverkad av virus bara av att jag öppnar för att läsa brevet? För i sånna fall är det no-problems. Jag menar, de kan väl inte lägga in en script som gör att en länk automatisk kommer upp, eller hämta min IP adress?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback