Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-03, 13:28
  #1
Medlem
Jag har tidigare startat en tråd, om hur jag blir bevakad, samt hur jobbigt detta är.

Dom bevakar en 24/7, det är helt omöjligt att leva ett normalt liv, och även familj/vänner tycker att detta är helt sjukt.

Jag vet varför jag har bevakning på mig, och jag funderar starkt på att åka in och ta tjuren vid hornen, men att erkänna ett brott, som detta kommer att förstöra resten av mitt liv!

Hur hade ni gjort ?

Jag kan tyvärr inte, skriva vad jag är misstänkt för, men om det kommer att förstöra resten av mitt liv, så kan ni kanske luska ut, på ett ungefär vad de handlar om .
Citera
2015-05-03, 13:56
  #2
Medlem
James91s avatar
Sluta var en mes nu. Sköt dig och rid ut stormen. Förr eller senare tröttnar de och antingen slutar eller så klipper de dig.
Citera
2015-05-03, 15:12
  #3
Medlem
Skit i dom bara, gör inget olagligt så kan dom ju inte göra nått, står dom utanför lägenheten går du ut och bjuder på kaffe, visa dom att du vet dom är där, då tröttnar dom

När du säger att det skulle förstöra hela ditt liv utgår jag från att du menar mord, våldtäkt eller något liknande, kan ju även vara så att det är ditt samvete som är det egentliga problemet? Kanske vill du egentligen sona ditt brott?
Citera
2015-05-03, 17:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Sluta var en mes nu. Sköt dig och rid ut stormen. Förr eller senare tröttnar de och antingen slutar eller så klipper de dig.



Det är lätt att säga, när man inte befinner sig i själva situationen själv.

Jag försöker vänta ut detta, men dom ger sig inte, och det tar extremt mycket på krafterna, att försöka leva vanligt.

Dom har hållt på i flera år, men den sista tiden, så har dom blivit allt för närgångna och det går till en viss gräns, för vad en person klarar av.

Känner att det kanske, är enklast att bara ta allt på en gång, så man kan gå vidare.
Citera
2015-05-03, 17:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Skit i dom bara, gör inget olagligt så kan dom ju inte göra nått, står dom utanför lägenheten går du ut och bjuder på kaffe, visa dom att du vet dom är där, då tröttnar dom

När du säger att det skulle förstöra hela ditt liv utgår jag från att du menar mord, våldtäkt eller något liknande, kan ju även vara så att det är ditt samvete som är det egentliga problemet? Kanske vill du egentligen sona ditt brott?



Jag gör inget olagligt, och jag försöker leva som vanligt.

Dom är mycket medvetna om att jag, vet att dom försöker sätta ditt mig, och det är väl därför dom är så närgångna.

Jag kan inte skriva om vad, jag är misstänkt för.

Jag vet inte heller, om polisen kan begära ut uppgifter från Flashback liknande ?
Citera
2015-05-03, 17:39
  #6
Medlem
grytslynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reklam-
Det är lätt att säga, när man inte befinner sig i själva situationen själv.

Jag försöker vänta ut detta, men dom ger sig inte, och det tar extremt mycket på krafterna, att försöka leva vanligt.

Dom har hållt på i flera år, men den sista tiden, så har dom blivit allt för närgångna och det går till en viss gräns, för vad en person klarar av.

Känner att det kanske, är enklast att bara ta allt på en gång, så man kan gå vidare.
Det där låter allt för skumt för att jag ska tro på det. Polisen spanar inte i flera år, det har de inte resurser till. Antingen sätter de dig om de har tillräckliga bevis, eller så lägger de ner och väntar på att du ska ploppa upp på radarn igen när du begår något nytt brott.
Citera
2015-05-03, 17:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grytslyna
Det där låter allt för skumt för att jag ska tro på det. Polisen spanar inte i flera år, det har de inte resurser till. Antingen sätter de dig om de har tillräckliga bevis, eller så lägger de ner och väntar på att du ska ploppa upp på radarn igen när du begår något nytt brott.



Jag har varit i kontakt, med advokat angående detta, och han påstod att dom brukar plocka en direkt, om dom har tillräckligt för det.

Sen berätta han, att om dom misstänker mig, för ett grovt brott, så lägger dom extrema resurser.


Har läst om flera personer, dom spanat på i många år, innan dom fick tillräckligt för att gå in, men jag har ej begått ett grovt brott, och det borde dom veta nu, därför skriver jag på Flashback, för det går inte ihop, med vad jag är misstänkt för.

Sen spelar det väl mindre, roll om vad folk tror, polisen lägger resurser på det dom vill.
Citera
2015-08-02, 23:52
  #8
Avstängd
HeavyFuckingMetals avatar
Hur går det nu TS?
Citera
2015-08-03, 14:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyFuckingMetal
Hur går det nu TS?




Ja vad ska man säga, dom ger inte upp.

Har kontakt med advokat osv, finns inte så mycket man kan göra tyvärr.

Har även kontaktat en större tidning som gärna ville gå ut med detta, men jag har inte gjort de än.

Man hoppas väl slippa behöva gå igenom media, men om dom fortsätter så har man tillslut inget val.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback