Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-20, 06:42
  #13
Medlem
onnyts avatar
Alkoholfri i 21 dagar nu men fortfarande ingen skillnad. Pissar mörkt och skiter ljust. Har dessutom tryck över höger sida mellan bröstvårtan ner till i höjd med naveln och bak till revbenskanten. Även känningar under revbenen nedanför armhålan och lite på baksidan. Tycker det känns värst på morgonen och framåt kvällen nästan inget alls. I övrigt mår jag bra och kan göra vilka aktiviteter som helst faktiskt.
__________________
Senast redigerad av onnyt 2015-05-20 kl. 06:44.
Citera
2015-05-20, 06:49
  #14
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Alkoholfri i 21 dagar nu men fortfarande ingen skillnad. Pissar mörkt och skiter ljust. Har dessutom tryck över höger sida mellan bröstvårtan ner till i höjd med naveln och bak till revbenskanten. Även känningar under revbenen nedanför armhålan och lite på baksidan. Tycker det känns värst på morgonen och framåt kvällen nästan inget alls. I övrigt mår jag bra och kan göra vilka aktiviteter som helst faktiskt.
Hm färgändringarna hade jag en vända som ung samt lite smärtor på höger sida av bröstet mot revbenen på ryggen men mer likt hugg/stick, antagligen mer muskelbristningar eller liknande då trakten kring hjärtat kändes ungefärligen något liknande i smärtskov. Ditt tycks lite allvarligare, du kanske borde gå till läkaren om färgen inte blir bättre inom kort. Jag antar att det inte riktigt är ljust som kitt utan skumt färglöst, mer åt färgen börjar ta slut hållet? Isådant fall kan det vända med tiden.
__________________
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-05-20 kl. 06:53.
Citera
2015-05-20, 08:07
  #15
Medlem
onnyts avatar
Jo jag skall till läkaren IGEN men kan inte ta mig iväg för tillfället. Vet inte hur mycket tester jag gjort genom åren utan att hitta något. Har iofs konstaterat gallsten men har aldrig haft ont av det. Det man läser på nätet är ju helt andra symptom när det gäller galla. Gjorde en CT-scan med trippelkontrast för knappt två år sedan och då var levern normal både till storlek och utseende. Gallstenen har jag för övrigt haft i minst 30 år.
Citera
2015-05-20, 08:12
  #16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Så här såg mina värden ut sist jag lämnade blodprov.

https://www.dropbox.com/s/7f0jxtr7rm...0copy.png?dl=0

https://www.dropbox.com/s/r3lyh9s2mh...0copy.png?dl=0

Om någon här kan tyda något av dessa resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Öh...det där är ingen leverstatus, det är en blodstatus/ elstatus samt blodfetter.


Du vill mäta:

ASAT
ALAT
GT
ALP

Samt specifika alkoholmarkörer:

CDT
PEth
Jodå! Visserligen är det ett i huvudsak blodfettstest antagligen, men du har AST-/ALT-värden där (ASAT/ALAT) och de håller sig väl inom normala parametrar. M.a.o., ingen fara på taket!
Citera
2015-05-20, 08:35
  #17
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jodå! Visserligen är det ett i huvudsak blodfettstest antagligen, men du har AST-/ALT-värden där (ASAT/ALAT) och de håller sig väl inom normala parametrar. M.a.o., ingen fara på taket!

Tack för de lugnande orden. Måste nog kolla upp mig igen för säkerhets skull. Nu bor jag inte i Sverige så det blir rätt kostsamt men det får man väll ta
Citera
2015-05-22, 05:22
  #18
Medlem
onnyts avatar
Shit nu har ögonvitorna börjat gulna. Helvete nu blir det doktorn direkt.
Citera
2015-05-22, 06:26
  #19
Medlem
Hypokondri ts? Är likadan själv så jag känner igen tankegångarna.

Alla dör vi nån gång, kanske blir det att du dör lite tidigare bara?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback