• 3
  • 4
2005-10-15, 15:41
Medlem
a4swes avatar
Som sagt, det finns inga unika principer utom möjligtvis sådanna konstruerade i syfte att vara just unika.
Citera
2005-10-15, 15:45
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Som sagt, det finns inga unika principer utom möjligtvis sådanna konstruerade i syfte att vara just unika.

Jag spelar gitarr på ett unikt sätt, det har jag inte konstruerat för att det skall vara så, det har bara blivit så, men det är lite OT, eftersom det är kanske inte någon unik princip jag lever efter.
Men om dessa principer är konstruerade och efterlevs måste de ju vara unika ändå?
Citera
2005-10-15, 15:54
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Jag spelar gitarr på ett unikt sätt

Har jag svårt att tro, men ändå om du nu skulle göra det faller analogin på att gitarrspelande är en färdighet man inhämtar på olika sätt och utövas på olika sätt och har där med förutsättningarna att ta anorlunda vändningar vilket utövandet och innehavandet av en princip inte har.
Det är bara för någon, vem som helst, att anama din princip för att spela som du måste dom träna, däri ligger skillnaden.

Citat:
Men om dessa principer är konstruerade och efterlevs måste de ju vara unika ändå?

Visst är det så, men jag tvivlar på att någon här på FB gjort eller kommer att göra detta, verkar riktigt dumt.
Citera
2005-10-15, 16:16
Medlem
Lost dreamers avatar
Det där med gitarrspelandet, eller vilket annat konstutövande som helst kan man ju debattera hur länge som helst, strunt samma, det går inte att "bevisa" något om det, jag spelar på mitt sätt och det är bra med det.

Nej det vore ju knepigt att konstruera en knepig princip att strängt leva efter bara för att vara unik, men i övrigt gör ju folk ganska mycket för att stå ut och vara unika, inte sant?
Jag tänkte mer att det kunde vara intressant att då få hör om någon visste med sig ha några sådana annorlunda, men unika principer?

kan man inte kalla en sak, en princip unik, utan att ha frågat ut varenda människa på jorden enligt dej?

Jag orkar inte gå så långt, det rymmer inte för ett resonligt tänkande anser jag. Och då menar jag att du faktiskt kan ha rätt rent vetenskapligt, men att att gå så långt i argumentationen inte håller.
Mycket pga orimligheten i att kunna fråga alla människor på jorden bl.a.
Citera
2005-10-15, 17:10
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Nej det vore ju knepigt att konstruera en knepig princip att strängt leva efter bara för att vara unik, men i övrigt gör ju folk ganska mycket för att stå ut och vara unika, inte sant?

Inte så mycket då det skulle krävas en riktigt idiotisk princip för att lyckas med detta.
Det finns ju idioter som lever med principen att aldrig gå på ränderna mellan gatstenarna och inte ens detta är de ensama om.

Citat:
kan man inte kalla en sak, en princip unik, utan att ha frågat ut varenda människa på jorden enligt dej?

Jo!
Analysen behöver nödvändigtvis inte vara empirisk.
Jag själv har gjort en rationell, må¨vara föga imponerande och smått amatörmässig, analys av det hela och funnit att få om ens några principer kommer att vara unika.

Och för att vara riktigt vidrig och jävlig kan jag hävda att du i topic inte ens begränsar dig till våran planet och därmed bör alla ev. varelser överallt i universum tas i beaktelse.
Kan du inte bara erkänna att ditt topic är väldigt skevt?
Citera
2005-10-15, 17:20
Medlem
Novembers avatar
Min enda princip är att jag inte har några principer. Paradoxalt? Nä!:tease:
Citera
2005-10-15, 18:33
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Inte så mycket då det skulle krävas en riktigt idiotisk princip för att lyckas med detta.
Det finns ju idioter som lever med principen att aldrig gå på ränderna mellan gatstenarna och inte ens detta är de ensama om.

Jo!
Analysen behöver nödvändigtvis inte vara empirisk.
Jag själv har gjort en rationell, må¨vara föga imponerande och smått amatörmässig, analys av det hela och funnit att få om ens några principer kommer att vara unika.

Och för att vara riktigt vidrig och jävlig kan jag hävda att du i topic inte ens begränsar dig till våran planet och därmed bör alla ev. varelser överallt i universum tas i beaktelse.
Kan du inte bara erkänna att ditt topic är väldigt skevt?

Sen eftersom endast du påpekat det så tror jag det lika lite som innan jag skrev tråden och den bara var i idéstadiet.
Det är en alldeles utmärkt tråd, det är du som tänker för komplicerat angående ganska enkla saker, låt det inte bli ett problem..
Allt i livet skall inte kompliceras.
Citera
2005-10-16, 22:02
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Finns det, eller har ni nån enda princip som ni lever efter, och som ni tror är unikt för just er och som ni inte tror andra lever efter?

Satt och funderade ett tag (och kommer garanterat att behöva fundera lite till) och måste nog just nu vara tråkig och svara nej på den frågan.

Däremot är jag helt övertygad om att det finns andra människor på denna jord som lever efter högst unika principer. Ett tal som 6.5 miljarder kan låta som ett stort tal i relation till t ex hur många elever det finns i en skolklass, men rent matematiskt är det pisselitet

Schyst fråga dock !
Citera
2005-10-16, 23:39
Medlem
Lost dreamers avatar
Tack Ralphie!

själv insåg jag ju att jag inte skulle få så många svar..
Men det gör inte så mycket, roligare att läsa era reaktioner.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in