Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-25, 14:48
  #25
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Kan man klara sig på 40k i 2 månader?
Citera
2016-10-03, 14:07
  #26
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Man måste se till att ha pengar då. En rejäl summa. Bara man mår gott.

Var i Barbados är det bäst att bo?
St Lawrence Gap om man gilla att mingla annars Silver Sands mot Atlantkusten vid Long Beach båda i Christ Church.

Reserutten man brukar använnda är : T.ex Sthlm > Heathrow byte till Gatwic Aitrport båda London sen Barbados ca 8.10 tim flygtid. cirapris to.r 8000:- British Airways man måste ha returbiljett ( minst refounded) = ombokningsbar annars blir man inte insläppt på Ön.
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2016-10-03 kl. 14:16.
Citera
2016-10-05, 07:45
  #27
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
St Lawrence Gap om man gilla att mingla annars Silver Sands mot Atlantkusten vid Long Beach båda i Christ Church.

Reserutten man brukar använnda är : T.ex Sthlm > Heathrow byte till Gatwic Aitrport båda London sen Barbados ca 8.10 tim flygtid. cirapris to.r 8000:- British Airways man måste ha returbiljett ( minst refounded) = ombokningsbar annars blir man inte insläppt på Ön.

Tack för infon. Jag visste inte innan nu att man kunde resa direkt till Barbados från London. Lite härligt att veta att det går. Det gör mina resplaner i framtiden mera realistiska.

Barbados ligger väl ganska långt ner nära Sydamerika. Tänk och bara njuta i Barbados i en eller två månader. Bara koppla bort allt inom sig.
Citera
2016-10-06, 01:04
  #28
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Tack för infon. Jag visste inte innan nu att man kunde resa direkt till Barbados från London. Lite härligt att veta att det går. Det gör mina resplaner i framtiden mera realistiska.

Barbados ligger väl ganska långt ner nära Sydamerika. Tänk och bara njuta i Barbados i en eller två månader. Bara koppla bort allt inom sig.

Tror personligen det finns bättre (och betydligt billigare) ställen i Karibien att spendera några månader i. Inget ont om Barbados som så, men jag tror du romantiserar lite väl mycket om stället.
Citera
2016-10-06, 04:52
  #29
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
St Lawrence Gap om man gilla att mingla annars Silver Sands mot Atlantkusten vid Long Beach båda i Christ Church.

Reserutten man brukar använnda är : T.ex Sthlm > Heathrow byte till Gatwic Aitrport båda London sen Barbados ca 8.10 tim flygtid. cirapris to.r 8000:- British Airways man måste ha returbiljett ( minst refounded) = ombokningsbar annars blir man inte insläppt på Ön.

Jag kan visserligen tycka att det är idiotiskt med tanke på att det finns direktflyg Arlanda - Gatwick, varför ska man då flyga till Heathrow och sedan ta sig till Gatwick?

Kollade upp British Airways som flyger mellan London - Barbados, och de erbjuder möjligheten att flyga från Stockholm till Barbados. Dock byte Heathrow/Gatwick, och då flyger man till Heathrow först och åker till Gatwick dagen därpå för att flyga till Gatwick. Det innebär övernattning i London. Är detta reserutten som man brukar använda? Jag hade nog löst det på annat sätt i så fall.
Citera
2016-10-06, 14:40
  #30
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag kan visserligen tycka att det är idiotiskt med tanke på att det finns direktflyg Arlanda - Gatwick, varför ska man då flyga till Heathrow och sedan ta sig till Gatwick?

Kollade upp British Airways som flyger mellan London - Barbados, och de erbjuder möjligheten att flyga från Stockholm till Barbados. Dock byte Heathrow/Gatwick, och då flyger man till Heathrow först och åker till Gatwick dagen därpå för att flyga till Gatwick. Det innebär övernattning i London. Är detta reserutten som man brukar använda? Jag hade nog löst det på annat sätt i så fall.
Flyger man från Stockholm så är det svårt att hinna med Lördagsplanet avgång 13:00 planet till Barbados om man inte åker dagen före till Heathrow. Speciellt om man har en bit till Arlanda också billigare & roligare att övernatta i London än Stockholm dessutom. Men som sagt detta är rutten Jag brukar åka annars brukar man bara få knappt 4 timmar på sig mellan flygplatserna och på den tiden skall man hinna äta & checka in.
Dessutom tror jag det blir avsevärt dyrare med direktflyg Arlanda > Gatwick t.o.r och skiter sig alltid på nån avgång och därmed övernattning. Det är bara att gå in och söka på nån sajt Stockholm > Barbados så ser man prisalternativen.

En t.o.r Biljett Arlanda - Gatwic med Norwegian brukar kosta ca 1400 Kr men så är det att tajma Barabados planet antingen på hemresan eller dit och det blir svårt att få till. Och nämnvärt om ens billigare blir det inte om man är ute i tid eller vill man chansa ?
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2016-10-06 kl. 14:57.
Citera
2017-01-15, 08:57
  #31
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det hade arit kul att åka dit när Rihanna är där. Det hade varit så häftigt och se henne där.
Citera
2017-02-16, 12:24
  #32
Medlem
Bajsolle1s avatar
Husen man bodde i 1981 „ The Penthouse „ Silver Sands och Huset 1982/83 vid Worthing vid Dover Beach. . Dock inget negativt i detta det var fräckt uppfrächats fortfarande i brittisk kollonial stil men nytt. Long beach såg likadant ut ödsligt , blåsigt och höga vågor.

Dyrt njaa … men det kostar att slippa fattigdom och kriminalitet fortfaranade lugna gatan och vänligt överallt..En stor lunch på stranden ur bakluckan på en Food Truck 12 BBS Dollars (50 spänn). en portion säljs man får blanda hur man vill Beef Stew , Kyckling , Fisk med sallad och Inlagd Gurka på ett sideboard finns dressing & pepparsåser som man tar med sig till stranden i frigolitmatlåda servett & gaffel ingår. Bira 15 Spänn.

Lgh Hotell eller hus är bra , gott om marknader att handla billigt på Fiskmarknad eller Grönsaksmarknad inne i stan eller Oistins Djupfrust kött i alla WallMarts att köpa , Slaktare finns på vischan.

Finns gott om Turistfällor i Resturangform s.k femstjärninga resturanger med Svenska Lyxkrogspriser och det är ändå inte bra framförallt är portionerna löjligt små för hungriga svenskar men, fjolliga Yänkare älskar förståss allt men, så har dom ju också bara semester vart tionde år.
En annan variant Turistfälla är att Man köper en maträtt t.ex en simpel CESAR Sallad vilken då består av gröna salladsblad för 26 BBS Dollars ( 117 Kr) med minimalt antal Permesan flarn på , Vill man ha tomat eller kyckling på så kostar det 13 BBS Dollars till alltså 175 spänn + biran. Den dyraste Cesarsalladen jag sett hemma är 110 Kr och då saknas fanimej ingenting. Dessa turistfällor ägs ofta av ditflyttade halv hippieserade Kanadensare eller Jänkare som vet vart smärtgränsen går hos sina landsmän.

Negativt är att Britterna även Tyskarna lämnat Ön och ersatts av Nordamerikaner som inte mäktat med de ännu dyrare Amerkikanska Öarna norröver och kommit ner hit och prismässigt förstör för alla men, det går att undvika då dom sällan vågar sig utanför Hotell områdena. Britter fanns kvar dock mestadels Panjos med fet plånka som åkt hit i hela sitt liv men inga Britter under 35 sågs till .. Jag stötte bara på 4-5 st Svenskar ngr Norrmän inga Tyskar alls under den månad jag for omkring på Ön.

Det fanns här rätt många svenskar på 80-talet dock hade Vi fortfarande ett gott ryckte här även om dom t.o.m här på TV gjorde narr av den svenska Migrations & Feministiska politiken på BBS-Nyheterna och undrade vad som händer i Vikingarnas land numera…..- En svart Strandraggare sa t.o.m till mig: „ Have you heard about the Vikings .. hahaha „ och syftade på den nya Riksvenskan aka Rinkebysvenskan som skall införas för att underlätta för nysvenskar att förstå språket detta var TV nyheter här med Ironi på både Barbados TV och Miami TV dom skrattade gått åt i det Nationalkulturistiska Barbados med grannöar här är man noga och stolta över sitt kulturarv till skillnad mot den svenska Kulturmarxistiska mediaeliten . §

Annars hängde man en del inne i Stan runt hamnen eller vid Baxter Road Jazzklubben Bel Air .. hade dock förfallit och fått rivas vid hamnen kvällstid där lokalbefolkninger tar sig en stänkare efter jobbet garanterat hälsosamt Jänkefritt kvällstid …dessutom mkt roligare och man slipper höra Jänkarnas estet-favoritmusk skräna typ Simon & Garfunkel eller Bon Jovi.

I övrigt var jag förvånad över det ofantliga utbudet av lyxvaror märken typ: GUCCI å sånt som jag aldrig såg någon köpa men.. det är väl så att det säljs i massor lite i Parti diskret i smyg och är s.k penningtvätt helt enkelt förstod jag ett debattprogram jag såg därnere och fenomenet diskuterades som Amerikansk Italienska Maffian vist ligger bakom.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2562649

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback