Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-02, 15:00
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag hade viljat åka till Barbados, där kanske är ett paradis för mig, jag menar en massa schyssta brudar och så vackert paradis menar jag. Varför åker jag inte (jo för att ekonomin räcker inte för det kanske.) Kanske man drömmer, men att åka till Barbados måste göra mig rätt lycklig.

Så vad börja? Jo, vad det kostar och bo där (en vecka åtminstonde eller två.)
Klarar man sig på 15000 möjligtvis (resan dit och boende?)

Visst måste väll denna dröm gå riktig om jag ger fan i att köpa en massa onödiga saker.
Citera
2015-05-02, 15:04
  #2
Medlem
Vad ska du göra där förutom att leta efter Rihanna? Både lite av en pik men jag e också nyfiken på om det finns att göra i Barbados.

Edit: Billigt och god sprit säkert; fint väder; vackra damer. Eller?
Citera
2015-05-02, 15:08
  #3
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7i
Vad ska du göra där förutom att leta efter Rihanna? Både lite av en pik men jag e också nyfiken på om det finns att göra i Barbados.

Edit: Billigt och god sprit säkert; fint väder; vackra damer. Eller?
Borde inte Barbados vara väldigt vackert dessutom, jag menar vackra stränder, vackra byar med mycket tillgångar. Hur är människorna där i övrigt?

Citat:
Ursprungligen postat av 7i

Edit: Billigt och god sprit säkert; fint väder; vackra damer. Eller?

Lite så ja, och jag kan alltid kolla om någon vill hänga med dit kanske.

Det ska vara lite av ett paradis, där glada människor kommer för att dricka sprit och njuta och vara lite galna också såklart.

Kanske man kan stanna där en längre stund.
__________________
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-05-02 kl. 15:10.
Citera
2015-05-02, 15:14
  #4
Medlem
Västindien verkar helt klart härligt men jag tänkte mer om det finns något utöver vad som finns på de andra öarna.
Citera
2015-05-02, 15:23
  #5
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7i
Västindien verkar helt klart härligt men jag tänkte mer om det finns något utöver vad som finns på de andra öarna.
Ingen aning, ärligt talat. Men jag vet bara mer om landet än typ Bahamas och Jamaica. Barbados verkar hetast, speciellt när det kommer till tjejer.
Citera
2015-05-02, 15:44
  #6
Medlem
Hej!

Vi kan börja med ekonomin. 15 000 för resa och boende är inte mycket. På sommarhalvåret är priserna lägre eftersom det är lågsäsong. Saker som kan locka under denna perioden är Crop Over som sker i början av Augusti, det är en karnival, lite som i Rio fast mindre. Jag vet att Riri brukar vara med under de festivalerna, men antingen utklädd eller med MYCKET tung bevakning.

På vintern är priserna högre och där är mycket fler truister. Mycket svenskar speciellt. en flygresa kan gå på mellan 7000 - 10 000 beroende på när man åker. De vanligaste sättet att ta sig till ön är via Lonfon Gatwick till Grantley Adams (flygplasten som de har) eller via Miami till Grantley Adams. Det går och flyga in från Port of Spain som är Trinidad och Toboagos huvudstad. Man får 180 dagars turistvisum när man går genom passkontrollen utan några frågor. När du är i tax-free shopen så köp europeisk sprit då det är mycket dyrt med importerade varor.

Boende hittar då lätt, bara att googla, det finns på sydkusten som är där de vanliga turisterna finns, om du åker upp längst öst-kusten så finns fantastiska stränder och magnifika hotel, men, det kostar.
Där finns hotel som sandy lanes, sandals hotel osv... Det är också där du finner personer som Simon Cowell, Kylie Minogue, Robin Van Persie. Rihanna bor också på Östkusten men vad jag vet så är hon inte där så ofta. Hon äger ett pent house, och det pent houset kan varenda person på ön peka ut om du frågar. Om brukade gå på en klubb som hete Priva, men den stänged PGA skattefiffel. När hon var där så var det nästan bara kvinnor som släppet in, och det var hård kontroll.

Nu till nattlivet, det finns ett par strippklubbar och det går även att köpa sex på dem enligt utsagor. Det finns också ett gång horor som står vid hästkapplöpningsbanan.

De flesta truister festar vid The Gap som är en gata på sydkusten. Barerna där är rätt chill. Testa old jam in eller stället som ligger precis brevid som Heter Hal's. Där ligger också en klubb på den gatan som heter Sugar och man vill ha lite drag.

Transport: än har två bra sätt att ta sig runt på. Buss eller taxi. Bussarna kostar alltid 2 bajan dollar, 1.98 bajan dollar = 1 US dollar. De blå är statliga och är fräscha. De gula bussarna spelar sjukt hög reggea och är asroliga att åka med (håll i dig i svängarna dock). Sen finns det de små vita minibussarna som stannar lite här och var och plockar upp folk.

Taxi kommer troligtvis att försöka plocka dig på pengar eller sälja Charlie (kokain) eller weed till dig. ska du ha weed så pröjsa runt 30 - 40 bajan dollars per påse.

Det går alltid att betala med US dollar på ön.

Nu kommer jag inte på mer för tillfället. Men svara gärna på frågor.
__________________
Senast redigerad av kevjumba 2015-05-02 kl. 16:08.
Citera
2015-05-02, 15:55
  #7
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av kevjumba 2015-05-02 kl. 16:07.
Citera
2015-05-02, 16:08
  #8
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Kevjumba: Funderar du på att åka dit inom närmsta åren?
Citera
2015-05-02, 16:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Kevjumba: Funderar du på att åka dit inom närmsta åren?

Kanske, om jag kan fixa bra boende. Helst med pool.
Citera
2015-05-02, 16:16
  #10
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevjumba
Kanske, om jag kan fixa bra boende. Helst med pool.
Jag har inte så stora krav på jättefint place att bo på. En standard boende kan räknas kommer kosta? Vad behöver jag för budget?
Citera
2015-05-02, 16:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har inte så stora krav på jättefint place att bo på. En standard boende kan räknas kommer kosta? Vad behöver jag för budget?

Beror på vilket boende du har. Att laga mat själv är inte svårt fast kanske inte så kul när man är där. Jag klarar mig på under 100 kr om dagen i mat.

Man kan bo på gästhus för någon hundring eller två om dagen.

http://www.barbados.org/gstrate.htm#.VUTdXSHtmko
Citera
2015-05-02, 16:26
  #12
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevjumba
Beror på vilket boende du har. Att laga mat själv är inte svårt fast kanske inte så kul när man är där. Jag klarar mig på under 100 kr om dagen i mat.

Man kan bo på gästhus för någon hundring eller två om dagen.

http://www.barbados.org/gstrate.htm#.VUTdXSHtmko
30 US lät inte så farligt dyrt, jag menar det är ju betydligt dyrare att bo i Stockholm en natt än vad det kostar på Barbados ändå.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2562649

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback