2015-05-01, 00:48
Bannlyst
tjena!

skulle handla med kortet idag.. handlade bara för 35kr men råkade trycka på "kredit" på maskinen och fick ett kvitto, slapp skriva in min fyra-siffror kod vad fan innebär detta? ska man betala i efterhand med hjälp av något på kvittot?

mvh ung & oerfaren
Citera
2015-05-01, 00:52
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Har du kreditkort kopplat till kortet? Har du inte det kommer det inte ske något, för då drogs pengarna troligen kontant ändå.
Citera
2015-05-01, 00:56
Medlem
Säker på att det var "kredit" och inte "signatur"? Kortläsarna brukar ha en knapp för att ange att man vill använda signatur istället för att använda pin.
Citera
2015-05-01, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Har du kreditkort kopplat till kortet? Har du inte det kommer det inte ske något, för då drogs pengarna troligen kontant ändå.
loggade in på banken ser att det står -35kr där nu. Tyckte bara det var mysko att jag inte behövde skriva in min pinkod eller något. Kreditkortet är kopplat till banken ja.
Citera
2015-05-01, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Säker på att det var "kredit" och inte "signatur"? Kortläsarna brukar ha en knapp för att ange att man vill använda signatur istället för att använda pin.
ganska säker på att det stod kredit. Hon snacka något om att skriva under men det behövde jag tydligen inte i slutändan då det bara var 35kr.
Citera
2015-05-01, 01:06
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av briska
loggade in på banken ser att det står -35kr där nu. Tyckte bara det var mysko att jag inte behövde skriva in min pinkod eller något. Kreditkortet är kopplat till banken ja.

Då är det chill. Vid mindre belopp behöver man inte alltid ge kod. Jobbade på ett ställe där vi aldrig tog kod på belopp under 200:-. Men var ett par år sen så kanske att lagen har ändrats.
Citera
2015-05-01, 08:05
Medlem
Råkat göra samma, för mig drog den bara som vanligt ändå. Kanske bara blir på kredit om kortet är tomt? =)
Citera
2015-05-01, 11:55
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtarnekoll
Råkat göra samma, för mig drog den bara som vanligt ändå. Kanske bara blir på kredit om kortet är tomt? =)
Det blir bara på kredit om du innan har ansökt om att ha en summa på kredit också hos din bank och därför kan välja hur du vill betala med kortet.
Citera
2015-05-01, 16:04
Medlem
Ska inte vara några problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här