Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-26, 10:13
  #85
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Det som eventuellt skulle kunna lyfta aktien är ett införande av hjälmtvång för cyklister, kliv på aktien om det vankas ett sådant förbud! Och kliv sedan av efter 20-30% uppgång.
Citera
2018-08-06, 13:06
  #86
Medlem
Kekistans avatar
Otroligt muppig produkt, som många redan har påpekat, men de senaste 3-4 veckorna har jag sett väldigt många yngre cyklister här i stan trampa runt med en hövding kring halsen. Är det värmen som gör att de föredrar en hövding framför ordinär cykelhjälm?
Citera
2018-08-06, 14:51
  #87
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
Otroligt muppig produkt, som många redan har påpekat, men de senaste 3-4 veckorna har jag sett väldigt många yngre cyklister här i stan trampa runt med en hövding kring halsen. Är det värmen som gör att de föredrar en hövding framför ordinär cykelhjälm?

Ser mer ut som en tillfälligt lyckad marknadsföring hos några butikskedjor, har också sett ett par i stan och undrat vad det är. Gillar namnet hövding men vilken produkten lever inte upp till det alls.
Citera
2018-08-17, 12:48
  #88
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Börjar tappa tilltron till denna aktie! Lite väl volatil och rör sig i en slagig sågtandsformad kurva sakta nedåt! Ner drygt 5% hittills idag och ligger nu runt 16 kr!

Min rekomendation: Sälj
Citera
2018-08-17, 22:02
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Börjar tappa tilltron till denna aktie! Lite väl volatil och rör sig i en slagig sågtandsformad kurva sakta nedåt! Ner drygt 5% hittills idag och ligger nu runt 16 kr!

Min rekomendation: Sälj

Idag!!! Hövding har erbjudit alla aktie ägare att kunna köpa x antal som är till hälften av det du redan har till ett pris av 10kr.

Frågor på det?


Glömde ju..... Hövding vill håva in lite extra cash.... Nyemission

En nyemission är när ett aktiebolag ger ut (emitterar) nya aktier. Syftet med en nyemission är få in nya pengar i företaget, till exempel för att finansiera en expansion såsom en utlandsetablering eller inköp av någon väsentlig utrustning.
__________________
Senast redigerad av löl 2018-08-17 kl. 22:11.
Citera
2018-08-18, 06:40
  #90
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Idag!!! Hövding har erbjudit alla aktie ägare att kunna köpa x antal som är till hälften av det du redan har till ett pris av 10kr.

Frågor på det?


Glömde ju..... Hövding vill håva in lite extra cash.... Nyemission

En nyemission är när ett aktiebolag ger ut (emitterar) nya aktier. Syftet med en nyemission är få in nya pengar i företaget, till exempel för att finansiera en expansion såsom en utlandsetablering eller inköp av någon väsentlig utrustning.

Ja och då blir ju aktien utspädd och mindre värd när det blir väsentligt fler altier som vinsten ska fördelas på vid eventuell aktieutdelning.

Klart att det är bra för bolaget med nya pengar i kassan men för aktieägarna är utspädningen negativ. Och det är en varningssignal att Hövding behöver nytt kapital!
Citera
2018-08-20, 15:00
  #91
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Ja och då blir ju aktien utspädd och mindre värd när det blir väsentligt fler altier som vinsten ska fördelas på vid eventuell aktieutdelning.

Klart att det är bra för bolaget med nya pengar i kassan men för aktieägarna är utspädningen negativ. Och det är en varningssignal att Hövding behöver nytt kapital!

Tecknar du så kommer du fortfarande äga lika stor del av bolaget som du gjorde innan.
Citera
2018-08-20, 17:39
  #92
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Tecknar du så kommer du fortfarande äga lika stor del av bolaget som du gjorde innan.

Javisst! Men det kostar och det finns bättre alternativ att investera i!
Citera
2018-08-20, 17:52
  #93
Medlem
"Hövding" är beviset att det går att göra buisness på en absurd och usel idé.
Citera
2018-08-23, 22:07
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Javisst! Men det kostar och det finns bättre alternativ att investera i!

Jag dubblade mina pengar på deras Teckningsoptioner..

Funderar på att sälja dem på måndag så jag har full täckning inför mitt köp av teckningsrätterna på 10kr per aktie som där också förmodligen dubblas.. 200% på två veckor är inte illa
Citera
2018-11-08, 06:10
  #95
Medlem
oshin.cantwells avatar
När kommer den första tinnitus-lawsuiten i USA? https://youtu.be/jq3vVbdgMuQ?t=1846
Citera
2018-11-14, 01:58
  #96
Medlem
Jag har följt Hövding; bolaget, kursen, ledningen och så klart produkten ett tag nu. När ett företag kommer ut med en produkt som ställer allt annat på kant (Spotify mot musikbranschen, Netflix mot videouthyrning, "datastyrd" cykelhjälm mot vanlig) så är man alltid skeptisk. Varför kan inte en krage runt halsen hjälpa och rädda mer än en traditionell hjälm?

Jag äger inte, och har aldrig ägt aktier i Hövding, men använde en Hövding från mars till slutet på augusti.
I augusti cyklade jag hem, lagomt glad i hågen, samma väg jag cyklat i två år. Vid Pampas Marina (sthlm), hade någon med avsikt eller inte lagt en större gren/pinne på cykelbanan som jag cyklar på. Jag minns stöten mot grenen och jag minns när mitt ansikte slår i marken pga smärtan.
Läppen spräcks helt, i hakan har jag ett hål som behövde sex stygn och jag har en orbita-fraktur (fraktur i ögonhålan).
Ganska "lindrigt".
Läkarna berättade för mig att tack vare Hövdingen hade jag klarat mig från hjärnskakning, troligtvis whiplash och att inga tänder hade skadats och mer skrapsår.

För mig är Hövding en bra produkt, och den hjälpte mig. Jag har inte satt mig på cykeln efter det, men när jag gör det till våren igen, då vet jag att jag kommer ha en Hövding.

(Kan skicka bildbevis till den som tvivlar på min historia)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback