Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-30, 10:34
  #1
Medlem
dutys avatar
Hur ser ni på Sveriges framtid? I och med att majoriteten av befolkningen är blinda? Sålänge vi lever i en demokrati kommer majoriteten att segra, och i dagens Sverige har majoriteten alltid fel.

Oavsett de rödgrönas skandaler så kommer dem inte dö ut. För varje nyinvandrad outbildad person får dem ännu en röst. Varför skulle en person i behov av ekonomiskt stöd & räkmacka rösta på något annat än dem? Alliansen lopp är redan sprunget. De har nu blivit knähundar samtidigt som SD tar allt fler röster från dem.

Så vad ska hända? Hur ska vi få detta sjunkande skepp till hamn igen?
__________________
Senast redigerad av duty 2015-04-30 kl. 10:36.
Citera
2015-04-30, 10:46
  #2
Medlem
WJC123s avatar
Ett bra förslag är väl att Alliansen lägger om sin politik? Det är ändå Alliansen som har öppnat för denna massinvandring som Sverige bedriver.
Citera
2015-04-30, 11:02
  #3
Medlem
CHI9s avatar
Moderaterna vill ju nu mera förbjuda tiggeri, jag kan tänka mig att en del som röstade på sverigedemokraterna i ren protest där med kommer gå över till moderaterna.
Sen undrar jag även varför du tror att alla som inte tycker som dig har fel? Man kan inte ha fel åsikt, folk tycker det dem tycker. Finns inget rätt eller fel där.
Och sd tycks ju inte heller tappa röster trotts alla skandaler, så de rödgröna är inte ensamma om det.
Citera
2015-04-30, 11:14
  #4
Medlem
Jodkulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duty
Hur ser ni på Sveriges framtid? I och med att majoriteten av befolkningen är blinda? Sålänge vi lever i en demokrati kommer majoriteten att segra, och i dagens Sverige har majoriteten alltid fel.

Oavsett de rödgrönas skandaler så kommer dem inte dö ut. För varje nyinvandrad outbildad person får dem ännu en röst. Varför skulle en person i behov av ekonomiskt stöd & räkmacka rösta på något annat än dem? Alliansen lopp är redan sprunget. De har nu blivit knähundar samtidigt som SD tar allt fler röster från dem.

Så vad ska hända? Hur ska vi få detta sjunkande skepp till hamn igen?
Jag håller inte riktigt med om att majoriteten har fel. Felet ligger i parallellsamhället vi skapat. En ohelig allians bestående av "public service" och de stora privata mediehusen driver ju sedan länge en kampanj för att öka polariseringen i samhället. Målsättningen tycks vara att dra isär befolkningen och ställa grupper mot varandra. Det är ganska nytt för oss och traditionen att "lita på staten" innebar en låg beredskap mot detta hos folket.

Tyvärr sammanföll det med (M)s beslut att övergå till "tandkrämsförsäljningstaktiken". Lite förenklat innebar det att man slutade fråga sig hur man kan vinna folkets entusiasm för sina idéer, för att istället fråga sig vad "marknaden efterfrågar". Man övergav den idéstyrda linjen och anpassade produkten/(politiken) till marknaden. Och marknaden styrs av medierna.

Resultatet blev parallellsamhället, där det bara får finnas enåsikt i alla offentliga kanaler. Parallellt med det löper alla privata åsikter som aldrig yppas öppet av rädsla för repressalier. Utvecklingen har gått väldigt fort och idag sker åsiktsregistrering av medborgare helt öppet och med understöd från bl.a. statlig media. Något som naturligtvis skulle varit helt otänkbart för inte länge sedan.

Hoppet för borgerligheten står till att media tappar greppet om befolkningen, en utveckling som just påbörjats. Jag tror inte på att varje nyinflyttad innebär en röd röst. Dels för att valdeltagandet i den gruppen är lågt, även i senare generationer, och dels för att många av de mer engagerade invandrare jag träffar är påfallande borgerliga i sina värderingar. Jag skulle även vilja påstå att den genomsnittlige SD-väljaren är betydligt mindre "rasistisk" (i ordets gamla bemärkelse) än de flesta invandrargrupper. Inte heller miljöfrågor eller feminism vinner något större gehör i de grupperna.
__________________
Senast redigerad av Jodkula 2015-04-30 kl. 11:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback