Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-30, 10:00
  #1
Medlem
Hej jag undrar vad man kan lyssna på om man bor i omkring Västerås om jag köper en scanner ?
Jag har fått reda på att Västerås Lokaltrafik ska börja med RAKEL, vet inte varför dom vill gå över till RAKEL eftersom att ett bussbolag har väl inget att skydda ?
Citera
2015-04-30, 10:19
  #2
Moderator
HelgeBuks avatar
En hel del flyg (förutsatt att du skaffar en scanner med flygbandet), lite bevakningsbolag och som du säger VL än så länge. Ibland lite lastbilstrafik, inte så värst intressant.
Sen polis/ambulans/räddningstjänst gick över på rakel är det egentligen bara flyg som är intressant.

Har dock hört att räddningstjänsten (kanske också ambulans, osäker) larmar på gamla vanliga frekvensen i Gävleborg åtminstone, kanske även i Västmanland. Sen sköter de allt snack utöver själva larmet på Rakel, men isåfall får du ju iaf veta vad som hänt och var.

Det är ett par år sen jag lyssnade i Västerås så jag kanske missat nåt.
Citera
2015-05-02, 12:29
  #3
Medlem
Jag har bestämt för att köpa Uniden UBC 92XLT, antar den ska kunna få in det mesta ?
Någon som har en frekvenslista för Västmanland och Västerås att dela med sig av ?
Citera
2015-07-31, 13:42
  #4
Medlem
Caspjos avatar
Själv kör jag Handic 0050. Får in nästan alla larm från Skåne iaf.
Citera
2015-07-31, 13:45
  #5
Medlem
kanske något fartyg som begär broöppning på kanal 16...spännande
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback