Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-29, 20:17
  #1
Medlem
Hejsan!


Jag har ett rätt så drygt problem med mitt internet, ibland när jag spelar till exempel CS så flyger min ping upp från 30-60 till 200-600. Ibland varar lagget i några sekunder eller så fortsätter det & under tiden det laggar så disconnectar jag ifrån Teamspeak, går ej att reconnecta på si så där 30minuter..

Det jag gör när detta inträffar när jag spelar är att jag stänger av spelet, startar om internet genom CMD (ipconfig /release & renew) vilket ibland fixar lagget. Under tiden det laggar så disconnectar jag alltid från Teamspeak och det går ej att reconnecta på säkert 30 minuter. (använder också /flushdns).

Har kikat runt och läst massa trådar ang den här routern och det verkar som att den suger för de flesta användarna.

Jag TROR att detta har något med mina inställningar att göra i antingen routern eller datorn.. Men vad vet jag.. Är så jävla usel på detta..

Enligt felsökaren i Windows så är det något med DNS som strular. Jag har också ingen aning var den här tråden platsar så ber om ursäkt ifall jag är helt fel ute!
Citera
2015-05-02, 14:40
  #2
Medlem
PeterNosters avatar
Release/renew påverkar bara datorns anslutning till routern inte routerns anslutning till internet. Kör du trådlöst eller med kabel? Med programmet pingplotter kan du se var lagget uppstår. Du kan åtminstone se om det är i din utrustning.
Citera
2015-05-03, 18:12
  #3
Medlem
Använder kabel. Okej, installerar programmet just nu. Återkommer med resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback