Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-05-09, 19:06
  #37
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du kan ju citera mig där jag skrivit att jag inte är påläst. Mer trams från dig.

Nej, att ta bort två stora kalorikällor är inte lika med viktnedgång. Det är helt avhängigt andra faktorer som du nu också lärt dig och som du inledningsvis uttryckte att de inte spelar in i ekvationen, men som du nu insett att de gör.

Det var inte för debatt med dig som jag la mig i. Det var för att just sådana "sanningar" är ganska ojuste att informera en sådan som TS, dvs någon som säger sig vilja ha hjälp och i puts på sin nya väg mot viktnedgång.

Och att tro att någon som säger sig väga upp mot 120 kg på ca 170 cm och helt stillasittande hobbies ligger på kaloribalans innan h*n börjar sin omläggning är ju ganska naivt. TS har blivit överviktig av ett skäl.

//Brute
Du trollar? Eller är du trög? Läs vad jag skrev och lägg ner skitsnacket. Kan inte bli tydligare!
Citera
2015-05-14, 11:47
  #38
Medlem
lighten-ups avatar
Det bästa sättet att gå ner i vikt är att börja träna.

Dieter gör att man går ner i vikt, men när en diet är över så brukar man inte sällan gå upp i vikt igen eftersom man inte förändrat sina riktiga matvanor eller sin livsstil.

Om man tränar så har man inte sällan mer motivation/vilja att se efter vad man stoppar i sig
Citera
2015-05-14, 11:57
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det bästa sättet att gå ner i vikt är att börja träna.

Dieter gör att man går ner i vikt, men när en diet är över så brukar man inte sällan gå upp i vikt igen eftersom man inte förändrat sina riktiga matvanor eller sin livsstil.

Om man tränar så har man inte sällan mer motivation/vilja att se efter vad man stoppar i sig

Träning är ju dock inte något som så många är intresserade av. Gissar på att du snackar om gym. :P
Citera
2015-05-14, 12:17
  #40
Medlem
beror väl på om du fortförande ligger på underskott eller överskott, du kommer inte automatiskt gå ner i vikt bara för du slutar med läsk och chips/godis som många tror.
Citera
2015-05-14, 12:58
  #41
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Träning är ju dock inte något som så många är intresserade av. Gissar på att du snackar om gym. :P

Nej, själv har jag aldrig hållit på med gym - jag brukar istället springa utomhus på t.ex. elljusspår men vissa föredrar gym mot att springa utomhus - varför förstår jag inte riktigt...


Edit: Det finns massor av tips på nätet kring löpning som kanske passar TS - jag syftar på fettförbränning (länk)
__________________
Senast redigerad av lighten-up 2015-05-14 kl. 13:01.
Citera
2016-05-17, 16:10
  #42
Medlem
Nu när det nästan gått ett år exakt sedan jag starta den här tråden så kan jag ju uppdatera att det gått riktigt bra för mig.

Vägde vid trådens starta omkring 125kg och väger idag 87kg, dock inte enbart fett längre eftersom jag började träna för ca 3-4 månader sedan.

Har fortfarande kroppsfett jag vill bli av med, men det försvinner sakta men säkert nu och man kan se att kroppen börjar forma muskler istället för sackiga fetthögar.

Känns riktigt bra faktiskt!
Citera
2016-05-17, 19:03
  #43
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Nu när det nästan gått ett år exakt sedan jag starta den här tråden så kan jag ju uppdatera att det gått riktigt bra för mig.

Vägde vid trådens starta omkring 125kg och väger idag 87kg, dock inte enbart fett längre eftersom jag började träna för ca 3-4 månader sedan.

Har fortfarande kroppsfett jag vill bli av med, men det försvinner sakta men säkert nu och man kan se att kroppen börjar forma muskler istället för sackiga fetthögar.

Känns riktigt bra faktiskt!

Väldigt imponerande! Bara att köra!
Citera
2016-05-18, 14:05
  #44
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Nu när det nästan gått ett år exakt sedan jag starta den här tråden så kan jag ju uppdatera att det gått riktigt bra för mig.

Vägde vid trådens starta omkring 125kg och väger idag 87kg, dock inte enbart fett längre eftersom jag började träna för ca 3-4 månader sedan.

Har fortfarande kroppsfett jag vill bli av med, men det försvinner sakta men säkert nu och man kan se att kroppen börjar forma muskler istället för sackiga fetthögar.

Känns riktigt bra faktiskt!
Mkt bra gjort! Klart det är bättre med morötter och vatten än chips och läsk
Jag har också slutat å dricka läsk, främst för tändernas skull.
Citera
2016-05-18, 15:05
  #45
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Nu när det nästan gått ett år exakt sedan jag starta den här tråden så kan jag ju uppdatera att det gått riktigt bra för mig.

Vägde vid trådens starta omkring 125kg och väger idag 87kg, dock inte enbart fett längre eftersom jag började träna för ca 3-4 månader sedan.

Har fortfarande kroppsfett jag vill bli av med, men det försvinner sakta men säkert nu och man kan se att kroppen börjar forma muskler istället för sackiga fetthögar.

Känns riktigt bra faktiskt!

Kudos! Fortsätt så!
Citera
2016-05-18, 15:37
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Nu när det nästan gått ett år exakt sedan jag starta den här tråden så kan jag ju uppdatera att det gått riktigt bra för mig.

Vägde vid trådens starta omkring 125kg och väger idag 87kg, dock inte enbart fett längre eftersom jag började träna för ca 3-4 månader sedan.

Har fortfarande kroppsfett jag vill bli av med, men det försvinner sakta men säkert nu och man kan se att kroppen börjar forma muskler istället för sackiga fetthögar.

Känns riktigt bra faktiskt!
Snyggt, grattis!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback