Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-06-04, 13:35
  #49
Medlem
erikp121s avatar
Stockholm är bäst. Bara att se på hur SD degenererats till öppen svenskhet och thai-importer efter att skåningarna kapade partiet. Vit makt från huvdstaden!
Citera
2018-06-17, 07:40
  #50
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickboy-ted
Finns faktiskt en enkel förklaring på Skånes hat mot stockholmare. Skåningar ser inte Stockholm som sin huvudstad, det är Köpenhamn. Skåningar och danskar har betydligt mer gemensamt än skåningar och 08or.

Skåningar irriterar sig också på att Stockholmarna som sitter nästan 100 mil ifrån dem ska föra deras politik. 08orna kan inte relatera till skåningarna alls, Det som att vara i två olika länder. Klimatet är helt olika för fan.

Sedan är det dialekterna, stockholmare pratar med en väldigt feminin, stereotypisk gay och snobbig klang. Medans skåningar har en grov och stereotypisk manlig dialekt. Väldigt likt danskarna.

Precis detta, åker jag till Köpenhamn känner jag mig som hemma, åker jag till Fjollträsk blir jag bara irriterad.

Har aldrig funderat på detta fram till nu men det stämmer ju
Citera
2018-06-17, 07:44
  #51
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Stockholm är bäst. Bara att se på hur SD degenererats till öppen svenskhet och thai-importer efter att skåningarna kapade partiet. Vit makt från huvdstaden!

Du har aldrig funderat på att det kanske är det som är meningen

Tänk på det, varför skulle Skåningar vilja värna Sverige?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback