Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-04, 22:19
  #13
Medlem
Hej igen!

Nu uppdaterar jag igen. Det var ett tag sen jag uppdaterade nu. Så vad har hänt sen sist?

Jag har hunnit med fyra behandlingar och ska om ca två veckor göra min femte. Kanske blir det sex behandlingar totalt.
Det är faktiskt först nu som jag verkligen börjat se resultat. Jag skulle säga att jag kanske har 10% hår kvar av det jag hade från början. Jag var nog lite överoptimistisk i början när det kändes som att mer av håret försvann efter varje behandling.

Mellan tredje och fjärde behandlingen fick det gå lite längre än åtta veckor. Under den fjärde behandlingen ökade behandlaren styrkan på lasern (och det kändes). Men resultatet märktes mer. Troligtvis beror det på den kontinuerliga behandlingen och inte på att styrkan höjdes (även om det såklart också spelar in). Men det är verkligen en process som tar LÅNG tid. Och i början känns det väldigt väldigt långsamt eftersom man vill ha resultat direkt.

Jag behöver nu inte raka mig lika ofta, håren/stubben är definitivt glesare och tunnare. Över lag tänker jag mindre på mitt håriga ryggslut vilket är skönt. Det svarta prickarna jag beskrev har också försvunnit helt!

Jag återkommer framöver.

So long!
Citera
2015-11-05, 08:01
  #14
Medlem
Baachs avatar
Jag har gjort två behandlingar. På vissa ställen börjar håret sitta glesare och på andra ställen växer det långsammare
Citera
2015-11-05, 12:13
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Jag har gjort två behandlingar. På vissa ställen börjar håret sitta glesare och på andra ställen växer det långsammare

Ja, det försvinner liksom fläckvis. Det är bara att hålla ut!
Citera
2017-07-04, 23:10
  #16
Medlem
Oj, nu var det längesen jag skrev här! Tänkte ändå komma med en slutgiltig uppdatering. Jag gjorde ca 10 (?) behandlingar, det har kanske gått ett år sedan jag gjorde den sista. Är väldigt nöjd med resultatet! Har några få enstaka hår kvar men skulle säga att det har försvunnit med ca 98%. Kommer inte göra fler.

Lite slapp uppdatering med så är det. Önskar alla som ska ge sig på detta projekt lycka till!
Citera
2017-07-05, 00:18
  #17
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
Oj, nu var det längesen jag skrev här! Tänkte ändå komma med en slutgiltig uppdatering. Jag gjorde ca 10 (?) behandlingar, det har kanske gått ett år sedan jag gjorde den sista. Är väldigt nöjd med resultatet! Har några få enstaka hår kvar men skulle säga att det har försvunnit med ca 98%. Kommer inte göra fler.

Lite slapp uppdatering med så är det. Önskar alla som ska ge sig på detta projekt lycka till!

Är det möjligt att endast "tunna ut" håren genom laserbehandling?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback