Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-27, 21:38
  #1
Medlem
Tjenare, fick ett spam meddelande från "foto" med länken stod det: xXxXX*, Du har mottagit (1) nytt-mms : //zban.co/länk-till-reklam-sida.

det skumma med det är att en polare ringde och frågade mig några dagar sen och frågade om jag visste vad det var (detta var alltså innan jag fick sms:et), jag visste ej, så han tog bort det.

I det meddelandet jag fick så var det mitt smeknamn på xXxXX, ett smeknamn som polaren har på mig i sin mobil, det är bara han som kallar mig det, antar att han har fått något virus när han klickade på länken som nu läser av hans kontakters nummer och deras namn.

någon som vet mer?
Citera
2015-04-29, 18:24
  #2
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustermaster
Tjenare, fick ett spam meddelande från "foto" med länken stod det: xXxXX*, Du har mottagit (1) nytt-mms : //zban.co/länk-till-reklam-sida.

det skumma med det är att en polare ringde och frågade mig några dagar sen och frågade om jag visste vad det var (detta var alltså innan jag fick sms:et), jag visste ej, så han tog bort det.

I det meddelandet jag fick så var det mitt smeknamn på xXxXX, ett smeknamn som polaren har på mig i sin mobil, det är bara han som kallar mig det, antar att han har fått något virus när han klickade på länken som nu läser av hans kontakters nummer och deras namn.

någon som vet mer?

Fick det jag med nu, gick in via datorn på iMessage och då stod det success med vit bakgrund och svart text. Haha... Hoppas fan inget har hänt nu
Citera
2015-04-30, 19:21
  #3
Medlem
Fick det idag till Norge, så jag klickar inte. Även om jag nu kanske missar en titt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback