Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-27, 20:05
  #1
Medlem
Nossleus avatar
Tjena, tränar för nuvarande endast ben- och magmusklerna intensivt. Blir då två pass i veckan (och ibland ett konditionspass), och jag undrar om jag fortfarande borde vara noggrann med att få i mig 1,5 g protein per kilo kroppsvikt?
Citera
2015-04-27, 20:32
  #2
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Nej det tror jag knappast gör varken till eller från i ditt fall.
Citera
2015-04-27, 20:47
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Tjena, tränar för nuvarande endast ben- och magmusklerna intensivt. Blir då två pass i veckan (och ibland ett konditionspass), och jag undrar om jag fortfarande borde vara noggrann med att få i mig 1,5 g protein per kilo kroppsvikt?

varför dessa 2 muskelgrupper bara ?
Citera
2015-04-27, 20:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Tjena, tränar för nuvarande endast ben- och magmusklerna intensivt. Blir då två pass i veckan (och ibland ett konditionspass), och jag undrar om jag fortfarande borde vara noggrann med att få i mig 1,5 g protein per kilo kroppsvikt?

Nu dillar du...
Citera
2015-04-28, 07:08
  #5
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nu dillar du...
Är väl bättre att bara fortsätta käka mycket mat för säkerhets skull
Citera
2015-04-29, 09:21
  #6
Medlem
De är väll bara kötta protein medans du tränar. Varför bara ben och mage? Kör 2g / kilo dagarna du tränar och 1.5g kilo minst dagarna du inte tränar.
Citera
2015-04-30, 17:01
  #7
Medlem
Nossleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonemate
De är väll bara kötta protein medans du tränar. Varför bara ben och mage? Kör 2g / kilo dagarna du tränar och 1.5g kilo minst dagarna du inte tränar.
Har diskproblem just nu, så kan inte köra knäböj eller marklyft, så min rygg blir väldigt svag. Tycker det är onödigt att försöka bli stark i överkroppen när ryggen är så vek, känns så disko över det är ganska otränad i armar/axlar redan så jag förlorar inget. Gör armhävningar/pullups för att hålla det i trim bara.

Isolationsövningar för ben och mage är dock inte disko, så det fortsätter jag med! Samt kondotion
__________________
Senast redigerad av Nossleu 2015-04-30 kl. 17:04.
Citera
2015-05-01, 16:06
  #8
Medlem
Fortsätt med protein, men inte i överflöd. Onödigt att trycka extra carbs inför beachen!
Citera
2015-05-02, 14:47
  #9
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndy1337
Fortsätt med protein, men inte i överflöd. Onödigt att trycka extra carbs inför beachen!
När kom kolhydrater in i bilden?
Citera
2015-05-25, 23:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Tjena, tränar för nuvarande endast ben- och magmusklerna intensivt. Blir då två pass i veckan (och ibland ett konditionspass), och jag undrar om jag fortfarande borde vara noggrann med att få i mig 1,5 g protein per kilo kroppsvikt?

Skulle rekommendera att kasta in någon enstaka övning av övriga kroppsdelar i varje pass. Just för att få någon variation och stimulera tillväxt för "Beach-kroppen"

Allmänt varierar det optimala proteinintaget från person till person och självklart träningsform, så att gå lite högre skadar aldrig. Personligen skulle jag satsa på 2g protein/kg (kroppsvikt). Sedan har det betydelse om du vill bulka, deffa eller body-recompa.

Eftersom du tränar dessa kroppsdelar "intensivt" tar läkningsprocessen för musklerna självklart längre tid och ett högre proteinintag dagarna efter verkar logiskt i min mening (tillväxtsprincipen).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback