Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-27, 12:47
  #1
Medlem
inofficiells avatar
JUST NU i en av landets större städer bevittnade jag något mycket märkligt. På marken satt en kvinnlig zigenartiggare. Fram till henne kom en manlig zigenare, av klädstilen att döma en annan tiggare, och diskuterade med henne på vad jag tror var romani.
I högra handen höll han en teleskopbatong.
Samtalet varade bara i kanske 10 sekunder. Hon skrattade åt något han sade (kraxande läte som lika gärna kunnat vara ett hånskratt som ett sympatiskt sådant), sedan gick han iväg.

Vad bevittnade jag? Var det ziggarnas pimp som svängde förbi för att se till att jobbet utfördes som det skulle? Har alla tiggare batonger och liknande vapen numera? Är det mot rivaliserande gäng eller används dem för rån och misshandel av svenskar?

Diskutera!
Citera
2015-04-27, 12:49
  #2
Medlem
Det var hennes make du såg. Han hade sett hur du med kåta ögon spanade in henne. Det han gjorde var att fråga om han skulle slå in pannbenet på dig eller om han skulle vänta till du försökte våldta henne.

Det är vad jag tror iaf. Nu har jag diskuterat.
Citera
2015-04-27, 12:54
  #3
Medlem
Otems avatar
Låter som att det skulle kunna vara hennes ''boss'' ja. Jag tror dom
använder dom i försvar mot andra ''bossar'' eller andra grupper av
tiggare som inte tillhör just hans grupp. Kan också säkert vara försvar
mot andra personer som gett sig på tiggare allt oftare nuförtiden. Jag
har då inte stött på det fenomenet än men ju fler tiggare som blir
misshandlade så känner dom väl antagligen rädsla och vill försvara
sig.
Citera
2015-04-27, 12:57
  #4
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Låter som att det skulle kunna vara hennes ''boss'' ja. Jag tror dom
använder dom i försvar mot andra ''bossar'' eller andra grupper av
tiggare som inte tillhör just hans grupp. Kan också säkert vara försvar
mot andra personer som gett sig på tiggare allt oftare nuförtiden. Jag
har då inte stött på det fenomenet än men ju fler tiggare som blir
misshandlade så känner dom väl antagligen rädsla och vill försvara
sig.

Frågan är varför han bar omkring på den så synligt. Var mycket folk i närheten och det är ju ett olagligt vapen.
Citera
2015-04-27, 12:59
  #5
Medlem
prismahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Frågan är varför han bar omkring på den så synligt. Var mycket folk i närheten och det är ju ett olagligt vapen.

Jo, väldigt märkligt, med tanke på att Zigenare alltid är skötsamma och håller sig inom lagens ramar annars..? Vad händer?
Citera
2015-04-27, 14:37
  #6
Medlem
Olaga vapeninnehav. Ring polisen nästa gång.
Citera
2015-04-27, 14:42
  #7
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Olaga vapeninnehav. Ring polisen nästa gång.
Nin första tanke med. Varför anmälde du inte denna Sveriges framtid och stora tillgång för ts?
Citera
2015-04-27, 14:49
  #8
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prismah
Jo, väldigt märkligt, med tanke på att Zigenare alltid är skötsamma och håller sig inom lagens ramar annars..? Vad händer?



Han visar nog även upp den som en varning. Passa er svennejävel och andra ligor. Ger du inga eller för lite pengar svennejävel åker du på stryk
Citera
2015-04-27, 14:50
  #9
Medlem
Inte för att vara jobbig nu men tror en batong är mer åt hållet knivlagen än vapenlagen?

Sen kan man ju fråga sig varför idioten går runt och viftar med den i handen? En sak att beväpna sig men då håller man ju tillhygget dolt tills det behövs.
Citera
2015-04-27, 17:06
  #10
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Olaga vapeninnehav. Ring polisen nästa gång.


Nej det är inte olaga vapeninnehav!

"Olaga vapeninnehav innebär att man, utan tillstånd, innehar ett skjutvapen"


Batong räknas som brott mot knivlagen och om han inte tidigare varigt dömd hade han förmodligen bara fått den beslagtagen och en åtalsunderlåtelse.
Citera
2015-04-27, 17:23
  #11
Medlem
Slumlords avatar
Förmodligen är han inte medveten om att det är olagligt att gå runt med batong i Sverige. Att han bar den öppet är väl för att han ville visa för eventuella angripare att han var beväpnad så att de inte skulle hitta på något.
Citera
2015-04-27, 18:57
  #12
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prismah
Jo, väldigt märkligt, med tanke på att Zigenare alltid är skötsamma och håller sig inom lagens ramar annars..? Vad händer?

Jag förvånades givetvis inte över att han hade ett olagligt vapen utan över att han visade det så öppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Nin första tanke med. Varför anmälde du inte denna Sveriges framtid och stora tillgång för ts?

Jag tänkte inte på det om jag ska vara ärlig. Inte troligt att polisen skulle brytt sig i alla fall än mindre hittat honom då han gav sig av efter pratstunden. Jag försökte faktiskt få till ett foto men detta hann jag inte heller vilket var jävligt synd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback