2015-04-27, 12:21
Medlem
Tjenixen!

Ska snart ha prov på kapitlet vetanskapsfilosofi.

De två stora pelarna som provet kommer att handla om, är allt om att testa hypoteser och den logiska empirismen.

Så vad är enligt er, det absolut viktigaste att kunna? Om ni hade varit en lärare, vad för sorts frågor hade ni ställt då?

Är mycket tacksam för hjälp, då jag verkligen känner att lära mig 30 sidor från boken utantill, är inte det mest ultimata sättet för att klara provet.
Citera
2015-04-27, 13:36
Medlem
Din lärare följer läroplanen. Läroplanen innehåller vad man ska lära sig under en viss tid, och vilket material som skall tillgås. Detta material kallas din kurslitteratur. Vid provtillfällen mäts kunskapen läraren lyckats förmedla från läroplanen (läs: kurslitteraturen) och rättas enligt ett visst regelverk och vissa kriterier, som med stor sannolikhet är utfärdade av samma instans.

Därför är mitt svar: jo, det är lättast att plugga in de 30 sidorna utantill. 30 är ju ingenting! Fan! Du skulle ha varit med om mitt slutprov i Biologi, jag tror jag hade 300 sidor inmemorerade!
Citera
2015-04-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Din lärare följer läroplanen. Läroplanen innehåller vad man ska lära sig under en viss tid, och vilket material som skall tillgås. Detta material kallas din kurslitteratur. Vid provtillfällen mäts kunskapen läraren lyckats förmedla från läroplanen (läs: kurslitteraturen) och rättas enligt ett visst regelverk och vissa kriterier, som med stor sannolikhet är utfärdade av samma instans.

Därför är mitt svar: jo, det är lättast att plugga in de 30 sidorna utantill. 30 är ju ingenting! Fan! Du skulle ha varit med om mitt slutprov i Biologi, jag tror jag hade 300 sidor inmemorerade!

Okej, tack Tänkte mer ifall det fanns något speciellt knep för att lära sig filosofi så enkelt som möjligt. Tycker att det är ett väldigt konstigt/svårt ämne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in