2015-04-27, 10:02
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Har själv några sjuka kopplingar till några av Nordens mest kända dömda brottslingar. Har ibland undrat om det är dikt och förbannad lögn men tyvärr.

Reglerna är: Du eller någon i din Familj ska ha umgåtts eller i övrigt haft en direkt kontakt över tid med en känd brottsling, dela gärna någon anekdot.

Sture Bergvall: Spelat poker med honom hemma i byn, han ägde en kiosk och var sjukt trevlig mot oss killar i högstadiet, gav oss gratis godis och pengar. Verkar såklart mysko nu när man är vuxen men då tackade man och tog emot. Frikänd för mord, men dömd för bankrån i samma by.

Mattias Flink: Hade flink som underbefäl när jag låg i Lumpen, riktig stridis men inga klara psykotiska drag. Sköt ihjäl ett större antal människor 3 månader senare.

Anders Breivik: Inte träffat personligt men spelade wow med honom på Silvermoon i ett antal månader, han gick under nicket AndersNordic. Lugn och resonerade kille med lite av ett kontrollbehov. Hade en dispyt mellan hans guild och mitt. angående en av guild killarna hade needat för att han behövde pengar. Vilket var ett brott mot själva iden med need/greed. Nordens värsta massmördare i mordern tid.

Så berätta gärna kort om ni har några sjuka kopplingar till någon riktig gangster.

Själv är jag helt laglydig
Citera
2015-04-27, 10:20
Medlem
SkepticalHippos avatar
Chattade med Anders Eklund under en period då jag var typ 12-13 år gammal, det var via ICQ efter att han låtsats vara en 15-årig kille på Lunarstorm eller dylik sida. Han var trevlig först men började gå in på sexuella saker och blev hotfull (kollade upp var jag bodde, var jag gick i skola och sade att han skulle vänta på mig). Fick reda på vem det var då min mamma polisanmälde honom. Det gick aldrig till rättegång eller något dylikt, polisen sade nog lite mer än de fick till mamma så att hon kunde skydda mig. Hon fick veta vad han hette samt att det fanns fler anmälningar angående skumma beteenden av olika typer mot flickor/kvinnor. Var jäkligt påpassad under något år.

Kände Ragnar, som utförde trippelmord på sina syskon samt deras pappa, väl under barndomen då vi gick i samma skola samt bodde grannar. När jag fick reda på att han var misstänkt tänkte jag bara "Aha, självklart är det han". Ingen större chock där inte.

http://www.allehanda.se/blaljus/brot...-trippelmordet
Citera
2015-04-27, 10:45
Medlem
JayJayAdamss avatar
Var vän med Stefan Tapai (Ikaros listan) och gjorde mindre affärer ihop när han bodde i Malmö.
Umgicks en del med både Vali (K-falangen) och Mirza (M-falangen) när jag var yngre.

Tycker det är mer spännande vilken info vi alla sitter inne på om människor som inte blivit tagna och hur många man vet som är grovt grovt kriminella men döljer det väldigt väl och har inte ens så mycket som en fortkörningsbot på sig.
Men den infon är inte till för att diskutera
Citera
2015-04-27, 11:23
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams

Tycker det är mer spännande vilken info vi alla sitter inne på om människor som inte blivit tagna och hur många man vet som är grovt grovt kriminella men döljer det väldigt väl och har inte ens så mycket som en fortkörningsbot på sig.)

Jo om folk började läcka sådant dagligen så skulle det bli mer SPÄNNANDE för dem.
Citera
2015-04-27, 11:33
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Jo om folk började läcka sådant dagligen så skulle det bli mer SPÄNNANDE för dem.

Med största möjliga sannolikhet
Citera
2015-04-27, 12:14
Medlem
Scarabeos avatar
stötte på Clark Olofsson på en pub i Göteborg när han va fri mellan volterna. Bjöd honom på en öl.

Sen har jag även varit på samma fest som Goran Kotaran för massa år sen innan han fick 20 år i Bosnien.
Citera
2015-04-27, 13:28
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Stött på Ulf Olsson flertalet gånger. Skum kille minst sagt.
Intervjuat kapten klänning för en bok. Ingen sjukdomsinsikt där inte.

Dock kan jag stolt säga att jag har vid ett par tillfällen stött på gangster numero uno Raffa "fotto" pancamo

Precis lika trög som han framstår här.
Senast redigerad av Kaffenarkomanen 2015-04-27 kl. 13:34.
Citera
2015-04-27, 14:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Kände Ragnar, som utförde trippelmord på sina syskon samt deras pappa, väl under barndomen då vi gick i samma skola samt bodde grannar. När jag fick reda på att han var misstänkt tänkte jag bara "Aha, självklart är det han". Ingen större chock där inte.

På vilket sätt var det självklart? Höll han på med djurplågeri och sånt som barn eller bara "konstig"?
Citera
2015-04-27, 16:01
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Stött på Ulf Olsson flertalet gånger. Skum kille minst sagt.
Intervjuat kapten klänning för en bok. Ingen sjukdomsinsikt där inte.

Dock kan jag stolt säga att jag har vid ett par tillfällen stött på gangster numero uno Raffa "fotto" pancamo

Precis lika trög som han framstår här.
Kung Raffa får man fråga i villen situation du träffa honom?
Citera
2015-04-27, 16:05
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Rattenfanger
Kung Raffa får man fråga i villen situation du träffa honom?
Diverse dock inget spännande. Bland annat utanför en biograf där han stod och yla med en WT kompis att dom var outlaw. Jasså så trevligt för dig tyckte vi och beskådade spektaklet ett tag till.
Citera
2015-04-27, 16:23
Medlem
watsups avatar
Umgicks i yngre dagar med Niklas Lindgren, lirade bla bandy tsm.
Citera
2015-04-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Har själv några sjuka kopplingar till några av Nordens mest kända dömda brottslingar. Har ibland undrat om det är dikt och förbannad lögn men tyvärr.

Reglerna är: Du eller någon i din Familj ska ha umgåtts eller i övrigt haft en direkt kontakt över tid med en känd brottsling, dela gärna någon anekdot.

Sture Bergvall: Spelat poker med honom hemma i byn, han ägde en kiosk och var sjukt trevlig mot oss killar i högstadiet, gav oss gratis godis och pengar. Verkar såklart mysko nu när man är vuxen men då tackade man och tog emot. Frikänd för mord, men dömd för bankrån i samma by.

Mattias Flink: Hade flink som underbefäl när jag låg i Lumpen, riktig stridis men inga klara psykotiska drag. Sköt ihjäl ett större antal människor 3 månader senare.

Anders Breivik: Inte träffat personligt men spelade wow med honom på Silvermoon i ett antal månader, han gick under nicket AndersNordic. Lugn och resonerade kille med lite av ett kontrollbehov. Hade en dispyt mellan hans guild och mitt. angående en av guild killarna hade needat för att han behövde pengar. Vilket var ett brott mot själva iden med need/greed. Nordens värsta massmördare i mordern tid.

Så berätta gärna kort om ni har några sjuka kopplingar till någon riktig gangster.

Själv är jag helt laglydig

Det kanske glöms bort i och med det friande morddomarna, men han åkte ju in först och främst för att han var pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in