Har själv några sjuka kopplingar till några av Nordens mest kända dömda brottslingar. Har ibland undrat om det är dikt och förbannad lögn men tyvärr.
Reglerna är: Du eller någon i din Familj ska ha umgåtts eller i övrigt haft en direkt kontakt över tid med en känd brottsling, dela gärna någon anekdot.
Sture Bergvall: Spelat poker med honom hemma i byn, han ägde en kiosk och var sjukt trevlig mot oss killar i högstadiet, gav oss gratis godis och pengar. Verkar såklart mysko nu när man är vuxen men då tackade man och tog emot. Frikänd för mord, men dömd för bankrån i samma by.
Mattias Flink: Hade flink som underbefäl när jag låg i Lumpen, riktig stridis men inga klara psykotiska drag. Sköt ihjäl ett större antal människor 3 månader senare.
Anders Breivik: Inte träffat personligt men spelade wow med honom på Silvermoon i ett antal månader, han gick under nicket AndersNordic. Lugn och resonerade kille med lite av ett kontrollbehov. Hade en dispyt mellan hans guild och mitt. angående en av guild killarna hade needat för att han behövde pengar. Vilket var ett brott mot själva iden med need/greed. Nordens värsta massmördare i mordern tid.
Så berätta gärna kort om ni har några sjuka kopplingar till någon riktig gangster.
Själv är jag helt laglydig