Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 23:19
  #1
Medlem
Tja!

Det här är helt sjukt. Har under cirka två veckors tid haft ont i överkäken eller tänderna där eller ja, i hela vänstra sidan av käften/kinden. När jag vaknar på morgonen känns den knappt men efter ett par timmar så ökar smärtan och den håller resten av dagen till man går och lägger sig. Det gör inte ont när jag tuggar/äter så tror inte det är tänderna. Medicinen jag fått på recept är helt verkningslös. Läkarn gav mig nån receptbelagd medicin, nå piller och nässpray. Vanliga värktabletter fungerar tamejfan inte heller!

Har någon varit med om något liknande?
Citera
2015-04-26, 23:38
  #2
Medlem
Förstod inte vad du menade med "överkäken".
Citera
2015-04-26, 23:40
  #3
Medlem
Brokenbacks avatar
Vilka piller och spray? Tror läkaren att du har bihåleinflammation?
Citera
2015-04-27, 00:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7i
Förstod inte vad du menade med "överkäken".

Höger överkäke typ. Typ strålar ut mot kinden eller något. Svårt att beskriva. Ont gör det i alla fall.
Citera
2015-04-27, 00:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Vilka piller och spray? Tror läkaren att du har bihåleinflammation?

Ja typ. Fick Rinexin och nasonex och har tagit dem enligt ordination. Ingen lindring what so ever.
Ja läkaren trodde det. Står något med sinus maxillaris i läkarintyget.
Citera
2015-04-27, 00:40
  #6
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Tja!

Det här är helt sjukt. Har under cirka två veckors tid haft ont i överkäken eller tänderna där eller ja, i hela vänstra sidan av käften/kinden. När jag vaknar på morgonen känns den knappt men efter ett par timmar så ökar smärtan och den håller resten av dagen till man går och lägger sig. Det gör inte ont när jag tuggar/äter så tror inte det är tänderna. Medicinen jag fått på recept är helt verkningslös. Läkarn gav mig nån receptbelagd medicin, nå piller och nässpray. Vanliga värktabletter fungerar tamejfan inte heller!

Har någon varit med om något liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Höger överkäke typ. Typ strålar ut mot kinden eller något. Svårt att beskriva. Ont gör det i alla fall.

Chansar du bara ?
Du kanske tittade i spegeln en av gångerna, då blir det genast svårare.
Citera
2015-04-27, 09:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Ja typ. Fick Rinexin och nasonex och har tagit dem enligt ordination. Ingen lindring what so ever.
Ja läkaren trodde det. Står något med sinus maxillaris i läkarintyget.

Bihåleinflammation, begynnande tandvärk, hjärntumör, skellettcancer i kraniet eller hjärntumör.

Hoppas en läkare som undersökt dig har mer rätt än FB.
Citera
2023-02-14, 10:22
  #8
Medlem
Jag har samma besvär nu och undrar hur har det gått för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback