Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 22:49
  #205
Medlem
Hmmm Sverige och godis...

Det är sant att i sverige man älskar äta godis.Jag med.Kan bekräfta dock att det är inte lika vanligt i sydeuropa (eftersom jag kommer från där)

Läste en förskingspapper där det står att svenska barn kanske får inte tillräckligt mycket kär av deras föräldrar,och då börjar de äta socker...

När jag mår dåligt eller gråter åker jag till min närmast mataffär och köper skiten själv...Kanske socker kan fungera lite som antidepressiv...Svenska staten ger en hel del pengar till söckerindustrin för vi konsumenter skulle ha låga priser på våra varor...Lite konstigt,eller hur?

Sen,maten här uppe kan vara väldigt konstigt.Den svenska köket är väldigt begränsad tycker jag,med en väldigt stor fokus på delikatess och chark...Men det är sant ju,man kan inte odla en hel del grönsaker när det är mörkt och kallt ute... Deli och chark är dyra,grönsaker måste importeras

En gång var jag i en busshållsplats bredvid 2 kvinnor i 60 och 70 års ålder respektive.De var vad kallas för White Trash,och de åt godisar ur en påse och snackade skit...Man hittar inte folk i grekland spanien eller italien i 60 eller över att äta godis,främst ute.Det är bara till barn och unga vuxna där,och gammal folk har blodsocker,diabetes och kan få problem med tänder,bli tjock osv...

Jag tror att fenomenet med att äta godis har i sverige är kulturellt,men relaterad till de stora bolag som tillverkar konfektyr i landet.De är bara få,som hela den svenska marknad,en oligopoli.Vipeholmsexperimenten var ju bolag och staten som samarbetade för att hitta en sätt att sälja mer skit men också en lösning till karies som nästan alla hade på 30 talet.Bolag vill tjäna pengar,och de som styrar vill inte ha folk som är oroar sig mycket...

Dvs,Äta lite(mycket) socker(för alkohol påverkar arbete),bo i en av miljonprogrammets skitlägenheter, äta skärp från fiskindustrin (lanserat som Kalles-kaviar,fiskbullar,fiskgratäng eller andra gourmetiska XD innovationer) för att inte bli galen av d vitaminbrist eller omega-3 brist,och jobba ur din arsle i stålfabriken...
Citera
2018-10-19, 20:44
  #206
Avstängd
Edmontons avatar
Jag köpte godis i går för 500 spänn. Förväntar inget är kvar på måndag. Då får jag handla igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback