Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 21:11
  #1
Avstängd
stressadOpressads avatar
Flashback stängde nyligen sina forum för diskussion om nätapotek och drogshoppar. Den lever visserligen kvar men i mindre skala. Här då, den klarar sig utan den förstås.

Jag funderade på några punkter som kan tyckas överensstämma med anarkismens mål:

Nätshopparna bryr sig om mycket ge löner till som egentligen inte producerar nåt. Några är registrerade företag som betalar moms, lite skattas, många kringår myndigheter kartläggningsiver genom att ta betalt i bitcoin och ej uppge det som inkomst.

Patent är något många anarkister är för avskaffning, man ser det som ett maktmedel men i första hand ekonomisk drivkraft om det måste betalas mångdubbelt mer för deras läkemedel då man ej får göra billigare kopior.
Dom som arbetar i kineska lab verkar gladeligen skita i var de får sina synteser från eller om det finns nån de borde fråga om lov.

Shopparna sköter det mesta själv, kontor och lager i egen lägenhet är inte ovanligt. Man kanske har vissa speciella uppgifter. I större verksamhet får man väl acceptera att bli arbetsköpare och ta nån hjälpreda för att posta beställningar. Jag har ingen shop men tycker det verkar råda demokratisk stämning på de flesta, om de inte är enmansprojekt. Några blir väl lite kändisar och frontmän, de som pratar med kunderna t.ex, men det är väl ofrånkomligt.

En nätshopsarbetare måste vara ett av de jobben en student eller annan arbetare kan komma in på utan högre utbildning eller yrkesutbildning med arbetserfarenhet. Ja, är du ett arsle påverkar
det förmodligen mer negativt än om du saknar gymnasiebetyg. Så helt jämlikt måste jobbas på.


Blir långt om jag skriver mer, har nog missat en del. Tycker ni att de delar något från anarkismen?

Titlar, konferansmiddagar och sånt är det nog tunnsått med, vad vet jag!

Min förhoppning är att de ska bli mer personliga för att ta sig ännu längre från kedje-tanken, finns ju några shoppar som använder samma bilder, sätter samma pris, kopierar varandras produkter osv. eller flera som alla satsar på samma saker. Tycker dom borde skicka hem en dvd, godis, klistermärke, konspirationshistorier, kontakt med myndigheter, misslyckade affärer med kineser, info om sånt sånt händer på shoppen, i sverige eller nåt kul ialf annat än substanser. fast man vill väl ha det diskret.
Drömmen är att få se nåt i stil med RC24 AIK vs Azzurri div 7, åtminstone reklamfilm
__________________
Senast redigerad av stressadOpressad 2015-04-26 kl. 21:21.
Citera
2015-04-28, 19:04
  #2
Medlem
Redoxreaktions avatar
Det är klart att det är anarkistisk aktivism - det är ett helt fristående system, som skiter fullkomligt i det etablerade systemets lagar och bedriver sin verksamhet helt i strid med det. Det är synd att det mest är droger, bara. Det borde vara mer vapen som säljs. De som är emot att man säljer vapen svart på nätet har inte fattat principen: man besegrar systemet genom att totalt skita i att lyda det, inte genom att foga sig i det.
Citera
2015-05-03, 22:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är klart att det är anarkistisk aktivism - det är ett helt fristående system, som skiter fullkomligt i det etablerade systemets lagar och bedriver sin verksamhet helt i strid med det. Det är synd att det mest är droger, bara. Det borde vara mer vapen som säljs. De som är emot att man säljer vapen svart på nätet har inte fattat principen: man besegrar systemet genom att totalt skita i att lyda det, inte genom att foga sig i det.

Hur fan är det anarkism att handla med droger? Handel är ej anarkistiskt i sig, det förutsätter du handlar med varor, i anarkism finns ingen varuekonomi och därmed inga varor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback