Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-04-29, 21:22
  #73
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanjai
Du menar att jag ska fråga lov från min chef först innan jag söker extra jobb? Finns det någon som gör det?

Ja det tycker jag hör till god ton. Det är ju bättre att stämma av innan och få nej än att få skit efteråt eller hur?
Citera
2015-04-29, 22:34
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
Det borde du gjort när du läst länken. Men du förstår tydligen inte vad jag skrivit kontra den texten jag länkade då jag aldrig påstått något annat
sorry då, jag missuppfattade dig, blev lite brydd eftersom länken sa precis det jag sa ang övertid

då lämnar vi det
Citera
2015-04-29, 23:05
  #75
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Ja det tycker jag hör till god ton. Det är ju bättre att stämma av innan och få nej än att få skit efteråt eller hur?

Håller helt med. Jag som arbetstagare vill givetvis hellre ha en god än en mindre god relation med min arbetsgivare, och informerar därför om eventuella planer på att skaffa ytterligare ett jobb, utifall det skulle råka vara så att nuvarande arbetsgivare har synpunkter på det. Därmed inte sagt att jag skulle avstå extrajobbet om arbetsgivaren har synpunkter, men eftersom människor överlag upplever det som positivt att bli informerade i förväg och att man lägger vikt vid deras uppfattningar i olika frågor (eller får det att framstå som att man gör det), finns det ingen anledning att inte odla en god relation.

Dessutom är det ju faktiskt så, att om man ingår ytterligare en anställning, så har man ingått vissa juridiska förbindelser med en tredje part, och det är inte säkert att det i alla lägen är helt okomplicerat, även om företagen verkar i helt olika branscher kan de ha motstridiga intressen gentemot mig som arbetstagare.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback