Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 19:32
  #1
Medlem
Kör ML på min macbook pro 2012.
Hade gärna velat göra en fräsch installation för att få den att kännas som ny!

Har dock varken usb eller skiva till detta och appstore verkar bara ha Yosemite.

Kan jag fortfarande göra detta på ngt vis?
Citera
2015-04-26, 19:44
  #2
Medlem
Meciraes avatar
Hej, jag gjorde det nyss.

Fixade en ml-dmg från typ piratebay.

Dolade med http://liondiskmaker.com/ tror jag det var.


Jag minns att det var lite bök men att det funkade kingen.

Du fixar det nog!
Citera
2015-04-26, 21:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecirae
Hej, jag gjorde det nyss.

Fixade en ml-dmg från typ piratebay.

Dolade med http://liondiskmaker.com/ tror jag det var.


Jag minns att det var lite bök men att det funkade kingen.

Du fixar det nog!

Det kan inte vara en iso fil?
Citera
2015-04-26, 23:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChiffreu
Det kan inte vara en iso fil?

Fixade en dmg fil men får hela tiden error i Diskmaker att den inte funkar
Citera
2015-04-27, 06:26
  #5
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChiffreu
Kör ML på min macbook pro 2012.
Hade gärna velat göra en fräsch installation för att få den att kännas som ny!

Har dock varken usb eller skiva till detta och appstore verkar bara ha Yosemite.

Kan jag fortfarande göra detta på ngt vis?

Du har allt du behöver redan. Se till att ha Internet-anslutning, starta om datorn och häll nr Cmd-R. Nu startar den på återställningspartitionen. Klicka på Skivverktyg, markera Macintosh HD och välj Radera. Allt på disken försvinner, se till att ha backup på allt viktigt, gärna en TimeMachine-backup till en annan hårddisk.

Stäng Skivverktyg, och välj att installera Mac OS X. Det tankas ner från Apple och du får en nyinstallerad dator. Återställ från TimeMachine-backup, eller skapa ett nytt användarkonto och lägg tillbaka backup manuellt.
Citera
2015-04-27, 19:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du har allt du behöver redan. Se till att ha Internet-anslutning, starta om datorn och häll nr Cmd-R. Nu startar den på återställningspartitionen. Klicka på Skivverktyg, markera Macintosh HD och välj Radera. Allt på disken försvinner, se till att ha backup på allt viktigt, gärna en TimeMachine-backup till en annan hårddisk.

Stäng Skivverktyg, och välj att installera Mac OS X. Det tankas ner från Apple och du får en nyinstallerad dator. Återställ från TimeMachine-backup, eller skapa ett nytt användarkonto och lägg tillbaka backup manuellt.

Detta ger mig en 100% fräsch installation?
För vet att jag någon gång i snow leopard gjorde en ny installation men då var mkt gamla filer kvar så det var liksom inte 100% av ngn anledning.
Citera
2015-04-28, 08:39
  #7
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChiffreu
Detta ger mig en 100% fräsch installation?
För vet att jag någon gång i snow leopard gjorde en ny installation men då var mkt gamla filer kvar så det var liksom inte 100% av ngn anledning.

Ja, det blir en helt fräsch installation om du raderar disken innan du installerar om systemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback