Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 18:23
  #1
Medlem
Den senaste tiden (halvåret) har jag mått sjukt dåligt. Jag har mått illa o spytt när jag äter. Och jag mår dåligt när jag inte äter. Så det är en ond cirkel. Jag har vart hos läkaren men de tar de inte på så stort allvar ("det är stressrelaterat") och vissa dagar orkar jag inte ens gå upp ur sängen för jag mår så dåligt.

Jag slutade äta laktos o gluten = slutade få ont i magen men är fortfarande illamående.

Den senaste tiden har jag börjat få mer migrän också. Hade det en gång/året - nu har jag 2 ggr/veckan. Fick dock piller för detta men fortfarande illamående.

Övrigt info; röker. 24 årig tjej med normal vikt. Äter inte mycket kött/fisk. Någon som vet vad det kan vara? Vad jag kan testa?

Tack på förhand!
Citera
2015-04-26, 18:34
  #2
Medlem
cdxz11s avatar
hur vet du att dem inte tar dig på allvar och att det faktiskt inte är stressrelaterat? Vore kanske bra att utesluta det läkarn du träffat faktiskt kommit fram till innan man börjar spekulera kring vad det annars kan bero på.
Citera
2015-04-26, 18:34
  #3
Medlem
Glisseurs avatar
Rent spontant skulle jag vilja råda dig att sluta röka. Har du testat det? Gör ett uppehåll i 1-2 veckor och se om det gör någon skillnad mot illamåendet.
Citera
2015-04-26, 18:47
  #4
Medlem
Vibeckees avatar
Röker , äter sällan fisk / kött jag tror det är bra om du ber dom testa B12 och järn.
Citera
2015-04-26, 19:09
  #5
Medlem
paerras avatar
Omeprazol för minskad magsyra? Receptfritt läkemedel. Jag hade en stressig period och fick också illamående. Mådde illa bara vid tanken på mat. Hjälpte kanon. Men hör med läkaren
Citera
2015-04-26, 22:51
  #6
Medlem
pearsons avatar
Gör så här så ska du se att det blir bättre. Gå till apoteket och köp omeprazol 20 mg. Ta en morgon och kväll i några veckor, för att utsluta magkatarr, reflux samt magmunsbråck vilket är helt ofarligt men orsakar illamående och kräkningar. Be sedan läkaren skriva ut pimperan eller hellst Zofran vilket trollar bort ditt illamående illa kvickt. Skulle detta hjälpa det vill säga omeprazolen, så säger du åt doktorn att skicka dig på en gastroskopi.
Citera
2015-04-29, 19:04
  #7
Medlem
Har slutat med rökningen typ (en cigg/dag) och äter extra b12 o järn. Har bara gått några dagar men är inte lika illamående längre. Tackar för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback