Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-26, 18:01
  #1
Medlem
Vid allergi eller känslighet kanske det är av betydelse vad man utsätter sig för möbler (om de innehåller t ex partiklar eller hälsofarligt material osv). Det kan vara intressant att veta vilka möbler man t ex ska välja vid allergi och främst kvalsterallergi.

Funderar på att köpa en ny soffa och en i tyg skulle vara najs men funderar nu på om en med skinnklädsel kanske är bättre med tanke på att kvalstren stängs inne och inte kan krypa ut så lätt och den går att torka av.

Vad kan tänkas vara bäst i kriget mot kvalster? En i skinn, skinnimitation eller en i tvättbart tyg?

Har just nu en i skinnsoffa och ingen allergi i den men har också en antik sittmöbel som jag inte kan sitta i då jag får svårt att andas, så den verkar vara full med kvalster

Någon som har erfarenhet vilken typ av soffa eller andra möbler som är bäst eller har frågor om detta? Vi kanske kan hjälpa varandra att hitta bra lösningar

Edit: Hoppas jag postade i rätt forum, annars får moderator gärna flytta tråden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback