• 1
  • 2
2005-11-10, 04:27
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dance
sry OT. men det var ju nån som gick på lsd också

Jag är född på 70-talet, så jag är osäker om vad "sry" betyder. "LSD" känner jag däremot till. Det står för "lysergdietylamidsyra" och bör undvikas! Min mamma ringde nästan polisen när jag försökte "klippa bort" dom "gröna, ondskefulla" fälten i hennes aura med en nagelfil. Jag låstes in & allt blev bra.
Citera
2005-11-10, 04:28
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Stesolid kan förflytta berg, om vill.
Citera
2005-11-21, 12:37
Medlem
Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Jag är född på 70-talet, så jag är osäker om vad "sry" betyder. "LSD" känner jag däremot till. Det står för "lysergdietylamidsyra" och bör undvikas! Min mamma ringde nästan polisen när jag försökte "klippa bort" dom "gröna, ondskefulla" fälten i hennes aura med en nagelfil. Jag låstes in & allt blev bra.

sry = sorry. Alltså ursäkta off-topic.

Jag vet vad LSD är för någonting och det var inte det jag frågade. Jag frågade om någon nobelpristagare som gått ut med att hon går på LSD.

EDIT*
Citat:
Stesolid kan förflytta berg, om vill.

okej?
Citera
2005-11-21, 15:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Jag skulle nog inte drista mig att kalla kärringen Ayn Rand för filosof,
Dubbelt upp! Hon var en författarfilosof!

Andra rökande filosofer är t.ex. Sartre, Camus och Russell.
Rökande smartingar är t.ex. Einstein, Edison, Hubble och Sagan (marijuana, men ändå.)

Två mindre kända rökande filosofer* är jag och ett par nära vänner.

MVH
/Herr Lindholm

*=Det var vad jag blev kallad för så att jag hörde det.
Citera
2005-11-21, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dance
sry = sorry. Alltså ursäkta off-topic.

Jag vet vad LSD är för någonting och det var inte det jag frågade. Jag frågade om någon nobelpristagare som gått ut med att hon går på LSD.

Kary Mullis fick nobelpriset i kemi 1993 för hans upptäckt Polymerase Chain Reaction(PCR). Han brukade/brukar (kanske fortfarande?) LSD.
Citera
2005-11-21, 22:46
Medlem
Dances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
Kary Mullis fick nobelpriset i kemi 1993 för hans upptäckt Polymerase Chain Reaction(PCR). Han brukade/brukar (kanske fortfarande?) LSD.

Okej, intressant. Men det var inte han jag syftade på. Jag har för mig att det var en hon och jag skulle vara tacksam ifall nån hade nått namn på henne? Nån som kanske vet vem jag menar? Hon hade sagt nått i stil med att med LSD:n såg hon molekylerna eller vad det nu var framför sig visuellt och på så sett var det lättare att arbeta och upptäcka nya saker.

EDIT* Efter lite googlande fick jag fram att jag hade fel. Denna människa som jag menade var en han och mycket riktigt det var, Kary Mullis.

Citat:
Kary Mullis:
"Skulle jag ha uppfunnit PCR om jag inte hade tagit LSD? Jag tvivlar starkt på detta. Jag kunde sitta på en molekyl och se polymererna åka förbi. Detta har jag delvis lärt
mig på psykedeliska droger."
Citera
2005-11-26, 03:59
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Nä, jag har inte mycket att komma med.

Samuel Becket fick priset 1969 för sin insats etc. inom den skrivna teatern.

Becket rökte som en hel brandstation när han skrev "trilogin".
Citera
2005-11-27, 10:24
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Fel fel fel, LSD står för lysergsyradietylamid, inte lysergdietylamidsyra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in