Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-26, 13:59
  #13
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Min kuk är bara 2-3cm (från marken mätt alltså) och jag svär att det är sant, NO shit
Vad spelar det för roll om du mäter från marken eller från luften? http://imgur.com/MfTetk7
Citera
2015-04-27, 09:51
  #14
Medlem
Jag brukar ljuga, fast då gör jag ner mig själv istället för att lyfta mig själv till skyarna.

Allting är relativt.
Citera
2015-04-27, 12:33
  #15
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClayGuida
Jag har aldrig förstått mig på de individerna. Anonymt på internet häver man ur sig allt möjligt, att man är miljonär, skrev 2.0 på hp, 28 cm kuk osv. Om det nu är sant bra för er, men vad är det som driver er till att konstant upprepa det 100 gånger på ett forum alt kommentatorsfält där du är anonym?

Svaret är enkelt, hävdar du upprepade gånger att du har en viss egenskap så kommer du snart att börja tro på det själv, det funkar så. Samma princip som "Jag kan flyga, jag är inte rädd".

Man blir tillslut det man påstår att man redan är.

Nej, du kan inte få något att växa 10 cm eller 10 miljoner att hoppa in på ditt bankkonto genom att skryta på flashback, men det kommer tillslut åtminstone kännas som att du hade de där extra 10 centimetrarna eller miljonerna.

Att få ner saker i skrift är dessutom mer kraftfullt än om man bara skulle påstå samma saker i tal. Sen att du hävdar något inför andra människor befäster det hela ytterligare.

Samma fenomen ligger garanterat bakom facebook-skryt och liknande. Det är effektivt för självkänslan.
Citera
2015-04-28, 15:07
  #16
Avstängd
ClayGuidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Svaret är enkelt, hävdar du upprepade gånger att du har en viss egenskap så kommer du snart att börja tro på det själv, det funkar så. Samma princip som "Jag kan flyga, jag är inte rädd".

Man blir tillslut det man påstår att man redan är.

Nej, du kan inte få något att växa 10 cm eller 10 miljoner att hoppa in på ditt bankkonto genom att skryta på flashback, men det kommer tillslut åtminstone kännas som att du hade de där extra 10 centimetrarna eller miljonerna.

Att få ner saker i skrift är dessutom mer kraftfullt än om man bara skulle påstå samma saker i tal. Sen att du hävdar något inför andra människor befäster det hela ytterligare.

Samma fenomen ligger garanterat bakom facebook-skryt och liknande. Det är effektivt för självkänslan.

Intressant. Dock på facebook så kan alla se vem du är vilket man inte kan på flashback.
Citera
2015-04-28, 15:36
  #17
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClayGuida
Intressant. Dock på facebook så kan alla se vem du är vilket man inte kan på flashback.

Ja, alltså måste facebook-skrytarna/lögnarna hålla sig på en mer sansad nivå, vilket många nog mer eller mindre kompenserar för genom att vinkla det de lägger ut istället. Kommer det en festbild då och då och inte så mycket annat fyller deras friends hjärnor i resten själva eftersom den mänskliga hjärnan ständigt söker efter mönster. Antagligen kommer tomrummet fyllas ut med mer fester och resultatet blir således att alla tror de där personerna svirar för jämnan .
Citera
2015-04-28, 15:50
  #18
Medlem
mainstreaminfluents avatar
På Facebook är alla så jäkla charmerande, bortsett från dem som irriterar mig. Konstigt nog har jag generellt aldrig märkt av alla tendenser på att alla människor har så sunda värderingar och fina liv irl bland folk. Men vem vet, jag har umgåtts mycket litet med folk de senaste åren, folk kanske är så nuförtiden

Själv kör jag bara rakt på, man kan påstå att mitt Flashback konto ser ut ungefärligen som min Facebook-profil med den lilla skillnaden av fullständigt namn och bild. Det ser ut som så att jag inte ljuger men däremot inte skickar runt vänförfrågningar direkt. Däremot gjorde jag ett nytt Facebook konto jag funderar på att göra till min nogräknade, mer rumsrena person. Om den uppstår.

Har inte mycket att dölja och känner att det kvittar. Ändå har jag förhoppningen av att om jag lyckas bli publicerad åtminstone väckt ett par nyfikna blickar. What you see is who I am

Det tar ju tid att bygga sig ett namn och om det ändå är rätt sänkt lika bra att köra rakt på. Man är trots allt på tok för fattig för positiv pr
Citera
2015-04-28, 18:42
  #19
Avstängd
Jag själv har då 1 koenigsegg agera r som står fint i garaget utanför minecraftgrundarens förra bostad, sålde nyss min förra skatt, en bugatti veyron. Kan inte skriva mer för snart väntar campions league finalen på min insats, hoppsan, steve jobs knackar på min dörr så bäst att avsluta nu.
hoppsan snart väntar inkommande samtal på mig angående NASAs nästa projekt, men det skippar jag för jag har gjort en deal med Putin angående planeringen av nästa krig.
jag blev lite trött så nu bestämmer jag mig för att snacka lite med barack obama på eu-konferensen i bryssel. Synd, för jag har utsetts till den främsta bodybuildern genom tiderna, min farfar startade första världskriget och det sistnämnda är att jag har grundat internet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback