Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-25, 21:46
  #13
Moderator
Hamilkars avatar
Inget aktuellt kriminalfall alls.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-04-25, 21:50
  #14
Avstängd
E259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hejsan! Har blivit tagen för LOB 2 gånger, senast inatt.. Dock inte för berusning utan för att jag urinerade utomhus. Fick inga böter men blev istället placerad i fyllecell. Lär det här synas i mitt register när jag får tillbaka mitt brottsregister?

Finns säkert en tråd men hittar inget snabbt svar. Snälla någon

Nej en LOB går inte att se i belastningsregistret. Det går dock att se i polisens centrala system, detta för att man skall kunna ha underlag vid ev ifrågasättande av pålitlighet i nykterhetshänseende. Tex kan ju transport vara intresserade av kolla en persons lämplighet beträffande körkort om man åkt in på LOB många gånger på kort tid, det kan också vara av intresse vid anmälan till soc beträffande LVM.

En LOB gör varken till eller från, men undvik att åka in fler gånger bara.
Citera
2015-04-25, 22:06
  #15
Medlem
Inte i belastningsregistret, men dock i vägtrafikregistret.
Citera
2015-04-25, 22:16
  #16
Medlem
prizs avatar
Såhär är det:

En LOB registreras EJ i ditt belastningsregister, dock så registreras den i det s.k. LOB-registret, hos körkortsregistret hos Vägverket samt hos Socialnämnden på din hemort.
Citera
2015-04-26, 00:54
  #17
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hejsan! Har blivit tagen för LOB 2 gånger, senast inatt.. Dock inte för berusning utan för att jag urinerade utomhus. Fick inga böter men blev istället placerad i fyllecell. Lär det här synas i mitt register när jag får tillbaka mitt brottsregister?

Finns säkert en tråd men hittar inget snabbt svar. Snälla någon



LOB är en vårdlag så det kommer ej synas i ditt belastningsregister.

Förs dock protokoll på vem som suttit LOB detta för körkort kan bli återkallat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback