Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-04-26, 21:04
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

DN fostrar den övriga journalistkåren.



Din enögdhet skvallrar om att du betraktar världen med rövhålet.

DN utmärker sig fortfarande genom att vara väldigt politisk korrekt. Men på SvD är man mer nyanserad, medan DI har blivit tämligen frispråkig. Fråga inte mig varför mongot som startat den här tråden fokuserat på DN, som bara ligger i startgroparna till en något mer kritisk hållning i migrationsfrågor.
Citera
2015-04-26, 21:05
  #62
Medlem
Varulvs avatar
Det som är tragiskt är att dom flesta här egentligen inte förespråkar yttrandefrihet utan skulle gladligen se att alla tidningar blir höger utan en motsvarighet till vänster.

Ja, jag tröttnat med på onyansen, men ni vill ha exakt samma sak för just era åsikter.
Citera
2015-04-26, 21:16
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Det som är tragiskt är att dom flesta här egentligen inte förespråkar yttrandefrihet utan skulle gladligen se att alla tidningar blir höger



Tråden handlar i huvudsak om DN och tidningens syn på migration.

Om du vill ha en tidning mer vänster än DN får du gärna starta en sådan tidning. Är den bra lovar jag dig att läsa den.
__________________
Senast redigerad av Wumtata 2015-04-26 kl. 21:21.
Citera
2015-04-26, 22:43
  #64
Medlem
Kände sig DN duktiga idag? Jag kan säga att den för första gången någonsin åkte direkt i pappersinsamlingen.
Får en nyhetstidning egentligen se ut så här? -som en stor annonskampanj från någon flyktingorganisation rakt igenom (utan några inslag av nyhetsartiklar) hela tidningen?
Är det rätt och sansat av en dagstidning som ska bestå av olika nyheter?
__________________
Senast redigerad av laprikapaprika 2015-04-26 kl. 22:46.
Citera
2015-04-26, 23:59
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Kände sig DN duktiga idag? Jag kan säga att den för första gången någonsin åkte direkt i pappersinsamlingen.
Får en nyhetstidning egentligen se ut så här? -som en stor annonskampanj från någon flyktingorganisation rakt igenom (utan några inslag av nyhetsartiklar) hela tidningen? Är det rätt och sansat av en dagstidning som ska bestå av olika nyheter?

Om du gratisläser DN på nätet istället får du sköna nyheter som den här på DN:s förstasida http://www.dn.se/nyheter/varlden/lyx...-dyra-klockor/ Kanske inte den mest politiskt korrekta artikeln i DN:s historia, men tiderna förändras och med den DN.
Citera
2015-04-27, 00:21
  #66
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
2014 verkar det inte varit nåt för deras del http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Presst%C3%B6d

2015 än så länge inget heller http://www.presstodsnamnden.se/press...-2/driftsstod/
Agendan är solklar.

ECT (kommunist-skit) får >22 000 000 kr i press-stöd det är helt jävla otroligt.

Sverige är rikt om vi kan slänga 22 miljoner svenska riksdaler på skit.

Acceptera inte höjda skatter.
Citera
2015-04-27, 01:23
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan

Acceptera inte höjda skatter.



En mycket klok uppmaning.

Eftersom tråden handlar om DN kan jag väl addera info om att DN har många tips i sina artiklar hur man kan undvika att betala för mycket skatt, vilket då i sin tur innebär att man undergräver finansieringen av den nuvarande migrationspolitiken om man lyckas följa deras råd (långsökt 😎?).
Citera
2015-05-03, 01:45
  #68
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Ledarskribenter lever under den PK korrekta piskan

Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
När Wolodarski blev chefredaktör talade han om att Dagens Nyheter skulle ägna sig åt agendasättande journalistik(läs ännu mer PK-propaganda än man ägnat sig åt tidigare). Inledningsvis under Wolodarskis styre kom en aldrig sinande flod av snyftreportage om zigenare och annat avskräde och om hur rasistiska, nazistiska och fascistiska svenskar var för att de inte ville se sitt land gå under.

DN har sedan trappat ned PK-ismen betydligt och faktiskt börjat beröra en del av de verkliga problemen i dagens Sverige.
Varför denna skenbara helomvändning?
Om de velat ha trovärdighet borde de ha vänt betydligt tidigare kan man tycka istället för att bränna allt krut och trovärdighet innan de vände, alternativt fortsätta med PK-spyorna tills de gick under.

Vad handlar detta om?

Vad du surrar om är inget som jag märker? Det finns väl inget som den strebern som gangar minskad invandring skulle gå igång på? Det enda som skulle ge Wolodarski en extas vore väl om Löfven bröt på dålig engelska i något möte!

När vi talar om ledarskribenter så är små nyanser intressanta en kille som Wolodarski skulle få sparken om han sade
t.ex vi tjänar inga pengar på MASSINVANDRING, eller det vore beklagligt om vi tog emot alla som utgav sig för att vara under 18 år utan att göra som i andra länder gå in på DNA.

Gör som jag säg det direkt det känns bättre efteråt!
__________________
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2015-05-03 kl. 01:48.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback