Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 05:03
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedwizard420
Tjena!

Min kompis råkade ut för nästan samma sak, han blev stoppad på natten när han körde och fick lämna blod och urinprov båda visade positivt. Han hade även 0.48g på sig som han också blev tagen för, han blev av med körkortet på plats och fick sedan brev hem från transportstyrelsen om att han hade blivit av med körkortet i 1 år, han körde också på prövotid. Nu har han blivit kallad till rättegång, han undra nu vad han kommer få för konsekvenser osv? Kommer han få lämna mer urinprov för att få tillbaka körkortet sen eller något? Tack på förhand.

Hej weedwizard jag har hamnat i exakt samma knipa som DIn kompis och jag är jätte nyfiken på det gick för han/hon vad Blev straffet fick han behålla körkortet eller blev spärrriden mindre snälla kan du berätta så jag kan vara medveten om konsekvenserna jätte tacksam för ett svar
Citera
2017-07-03, 06:26
  #14
Medlem
Tjena fB , lånar gammal tråd då jag är akut behov av hjälp!

Kort sagt , blev stannad av snuten i slutet av april , då jag hade jobbat natt å var rödögd tog dom med mig in , neka piss å de blev blodprov. Fick sedan hem brev från polisen att jag hade torskat med 0.0017ug/g i blodet. Efter ett samtal med polis så erkände jag nämligen ringa narkotikabrott men motsade mig rattfylleri , jag jag var helt nykter vid tillfället och sen minst 36 timmar tillbaka.

Nu har pappren från åklagaren kommit och jag har fått strafföreläggande på rattfylleri och narkotikabrott , och en bot på 11600. så min fråga är enkel , ska jag bestrida detta och hoppas på att åklagaren lägger ner rattfylleri och bara kör på ringa eller godkänna boten bli dömd för båda brotten å få en skyhög böter. Har läst lite om b.la ''thc syra'' och tänker att med hjälp av en advokat kanske man kan göra något där?

Kan tillägga att jag är dömd för ringa narkotikabrott 2014 och blev då oxå av med körkortet något år senare. Tog nytt i oktober och vill verkligen göra allt för att inte loosa de igen!

Så om någon liten vänlig själ sitter på liknande erfarenhet , eller kanske bara ett litet skitet tips , så är allt otroligt välkommet! / Mvh en bekymrad 22-åring från en mellanstad (c.a 50k befolkning)
Citera
2017-07-03, 06:43
  #15
Medlem
Varför bryr ni er om körkortet?
Ni kör påverkade, ni tar droger. Två saker man inte får göra, men köra utan körkort bryr ni er om? Är det någon livlina till kunna se sig själv i spegeln? Typ "ja, jag är inte ett totalt pundartrash, för jag har ju iaf ett körkort"?
Citera
2017-07-03, 09:51
  #16
Medlem
Ouch1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollewtf
Tjena fB , lånar gammal tråd då jag är akut behov av hjälp!

Kort sagt , blev stannad av snuten i slutet av april , då jag hade jobbat natt å var rödögd tog dom med mig in , neka piss å de blev blodprov. Fick sedan hem brev från polisen att jag hade torskat med 0.0017ug/g i blodet. Efter ett samtal med polis så erkände jag nämligen ringa narkotikabrott men motsade mig rattfylleri , jag jag var helt nykter vid tillfället och sen minst 36 timmar tillbaka.

Nu har pappren från åklagaren kommit och jag har fått strafföreläggande på rattfylleri och narkotikabrott , och en bot på 11600. så min fråga är enkel , ska jag bestrida detta och hoppas på att åklagaren lägger ner rattfylleri och bara kör på ringa eller godkänna boten bli dömd för båda brotten å få en skyhög böter. Har läst lite om b.la ''thc syra'' och tänker att med hjälp av en advokat kanske man kan göra något där?

Kan tillägga att jag är dömd för ringa narkotikabrott 2014 och blev då oxå av med körkortet något år senare. Tog nytt i oktober och vill verkligen göra allt för att inte loosa de igen!

Så om någon liten vänlig själ sitter på liknande erfarenhet , eller kanske bara ett litet skitet tips , så är allt otroligt välkommet! / Mvh en bekymrad 22-åring från en mellanstad (c.a 50k befolkning)


Du har alltså blivit av med kortet förut för samma typ av brottslighet tar om körkortet och åker för samma brott igen och påstår att du gör allt för att inte torska kortet igen?

Hur vore det om du hade slutat knarka efter du blev av med det första gången så hade du inte behövt oroa dig nu... just saying
Citera
2017-07-03, 21:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouch1
Du har alltså blivit av med kortet förut för samma typ av brottslighet tar om körkortet och åker för samma brott igen och påstår att du gör allt för att inte torska kortet igen?

Hur vore det om du hade slutat knarka efter du blev av med det första gången så hade du inte behövt oroa dig nu... just saying


Förstår vad du skriver , dock va jag ren i månader , och skulle träffa en kompis som hade span på sig , killen hade torskat dagen innan utan och säga något så de va därför jag blev stoppad sen. Men förstår dig helt å hållet och de är liksom bara mitt fel , men nu är situationen är den det är å jag får göra de bästa utifrån det just nu så därför vore jag jättetacksam för förslag.. mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback