Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-25, 01:47
  #1
Medlem
ibutus avatar
Jag har ingen aning om vart jag ska dra när min semester påbörjas till sommaren. Ensam och en budget på cirka 20k. Jag vill till något ställe med tropiskt klimat där jag kan träffa andra resande att festa och ha kul med. Gärna något ställe där man kan träffa drogliberala människor.
Vill gärna leva så länge som möjligt på mina 20k, så ett billigare resmål vore ju att föredra.
Citera
2015-04-25, 02:07
  #2
Medlem
Billigt och bra, Googla! Överallt i Asien. MEN droger kan vara farliga överallt för västerlänningar.
Citera
2015-04-25, 02:38
  #3
Medlem
Cypern,turkiet,grekland eller Spanien? Alternativt någon ö.
Citera
2015-04-25, 09:39
  #4
Medlem
Om du bokstavligen vill ut i tropikerna (alltså inte bara någonstans varmt) och vill kunna kommunicera med folk på engelska är nog Filippinerna, Malaysia och Indonesien dina enda alternativ.

Jag diggar personligen Manila och det kan kosta så lite som 8500 kr t/r att åka dit. Kolla på flygresor.se och testa tålmodigt många datumkombinationer.
Citera
2015-05-30, 09:58
  #5
Medlem
beastlyys avatar
Säger bara Australien. Drogliberalt, underbara människor och mycket fest, och backpacker går att leva billigt. Men är dyrt med flyg. 20k lök klarar du kanske 3 veckor.

Jag var där 3,5 månader och gick åt 50k
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2559289

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback