Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-24, 23:13
  #1
Medlem
Jessicaffss avatar
Varför ändrar min mus sin hastighet automatiskt? Det kan gå veckor emellan men förr eller senare händer något och musen blir extrem känslig eller extremt slö. Har en mycket bra mus och detta har hänt med tidigare mus också.

Är jag den enda som råkar ut för detta? Mycket störande faktiskt!
Citera
2015-04-24, 23:37
  #2
Medlem
Jag antar att "fel hastighet" inte inträffar just då du startat(/om) datorn.

Då beror det med största sannolikhet på dålig programmering i något av dina spel.

Det "slumpmässiga" är när/hur det spelet avslutas, och vad som sker därefter.
Citera
2015-04-25, 01:30
  #3
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jag antar att "fel hastighet" inte inträffar just då du startat(/om) datorn.

Då beror det med största sannolikhet på dålig programmering i något av dina spel.

Det "slumpmässiga" är när/hur det spelet avslutas, och vad som sker därefter.

har inget med spel att göra. Kollade på twich nu och när skärmen hamnade i viloläget så blev musen mycket snabbare efteråt. Det är skumt för det finns inga mönster. Men kan man nollställa musen eller göra något så den hamnar i grundläge?
Citera
2015-04-25, 04:03
  #4
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Har musen knappar för att ställa in "upplösning"/hastighet på själva musen?




Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Jag antar att "fel hastighet" inte inträffar just då du startat(/om) datorn.

Då beror det med största sannolikhet på dålig programmering i något av dina spel.

Det "slumpmässiga" är när/hur det spelet avslutas, och vad som sker därefter.


"Dålig programmering i något av dina spel"?
Vad grundar du det på?
Citera
2015-04-25, 04:49
  #5
Medlem
Skulle också tro att du kommer åt en sån dpi knapp på musen, om du nu har en sådan.
Citera
2015-04-25, 10:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
"Dålig programmering i något av dina spel"?
Vad grundar du det på?

(Något OT men ) OM spelmotorn tar sig friheten att connecta mousedrivern på en lägre nivå, för att t.ex kunna höja upplösningen medan spelet pågår. Då ska det också se till att fånga "ovanliga" programavslut (eg från OS), för att kunna återställa allt.
Annars kan användaren råka ut för symptom liknande de i denna tråd.
Citera
2015-04-26, 05:55
  #7
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har musen knappar för att ställa in "upplösning"/hastighet på själva musen?

herre jävlar, den hade visst två knappar som jag aldrig använder som jag trodde var för scrollning. Dem gör tydligen att musen blir super långsam/snabb.

Känner min lite korkad nu efter all denna tid och jag märkte inte det förrens nu

Varför har man en sån knapp på en mus!? Måste ju vara en jävla riks för missclick mitt i heta dueller online.
__________________
Senast redigerad av Jessicaffs 2015-04-26 kl. 05:59.
Citera
2015-04-28, 03:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
herre jävlar, den hade visst två knappar som jag aldrig använder som jag trodde var för scrollning. Dem gör tydligen att musen blir super långsam/snabb.

Känner min lite korkad nu efter all denna tid och jag märkte inte det förrens nu

Varför har man en sån knapp på en mus!? Måste ju vara en jävla riks för missclick mitt i heta dueller online.

Haha. Ja, störande knapp jävel. Det händer ibland då man spelar och det blir lite mycket som händer på en gång, och precis då man ska göra en snygg grej så kommer man åt den där jävla knappen och man tappar all kontroll. Det går säkert att inaktivera den knappen, ska ta tag i det någon dag. Annars brukar jag sätta lite superlim i fogarna till knapparna så att de inte går att trycka in, har två sidoknappar som det är störande att komma åt även om de inte är programmerade att utföra något.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback