Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-24, 19:20
  #1
Medlem
Jag är ingen direkt höjdare på datorer, men är inte nybörjare heller.
Jag har köpt en ny hårddisk som jag ska installera nu, men den går inte att hitta i Diskhanteringen.
Den går att hitta i både "Kontrollpanelen > System och Säkerhet > Lagringsutrymmen" och när jag går in på "Egenskaper för C:" Bild
Hittar den i BIOS med.

Är det någon vänlig själ som vet vad som kan vara fel och vad jag ska göra för att få det att fungera?

Tack på förhand

// spatz
Citera
2015-04-24, 19:45
  #2
Medlem
annanmedlems avatar
Jag kan ju tycka att den borde dyka upp automagiskt.

Diskhanteringen är din SSD antar jag med tanke på storleken?

Kanske är den inte partitionerad och formatterad trots allt?

I diskhanteraren borde du kunna välja disk till den aktuella och skapa (och kanske formattera) en NTFS-partition, och möjligen få välja enhetsbeteckning den skall få i ditt Windows också.
Citera
2015-04-24, 19:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag kan ju tycka att den borde dyka upp automagiskt.

Diskhanteringen är din SSD antar jag med tanke på storleken?

Kanske är den inte partitionerad och formatterad trots allt?

I diskhanteraren borde du kunna välja disk till den aktuella och skapa (och kanske formattera) en NTFS-partition, och möjligen få välja enhetsbeteckning den skall få i ditt Windows också.

Ja jag tyckte med att det skulle visa sig där, men det löste sig ändå! Det var lättare än vad jag hade räknat med

Får ändå ta och tacka för att du tog dig tid att svara!
Citera
2015-04-24, 20:36
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatz
Ja jag tyckte med att det skulle visa sig där, men det löste sig ändå! Det var lättare än vad jag hade räknat med

Får ändå ta och tacka för att du tog dig tid att svara!
Vad gjorde du då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback