Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-24, 18:26
  #1
Medlem
Var med om en frän sak när jag var i 10 års åldern.
Var ute och fiskade gädda och pang sa det,yes napp och jag började veva in,sen sa det pang igen.
När jag fick upp gäddan,en stor sådan och sen när jag drog ut draget följde det med en till levande fast lite mindre gädda med draget i käften
Citera
2015-04-24, 18:29
  #2
Medlem
När jag började flugfiska så köpte jag mig ett billigt set för 500kr, helt ok grejor men min teknik var förbaskat dålig så jag lyckades aldrig lägga linan där jag ville ha den.

En kväll så var harren på hugget och fångade många myror vid ytan. Jag siktade in mig på ett ställe där det varit mycket aktivitet under kvällen, snärtar iväg flugan hårt som fan på vattenytan. Jag lyckades kroka en harr genom huvudet precis när flugan slog i vattnet!
Citera
2015-04-24, 18:32
  #3
Medlem
Satt och metade mört/abbore skulle precis ta upp den då kom en stor gädda och snodde den o mitt metspö gick av
Citera
2015-04-24, 18:42
  #4
Medlem
Bluebeast72s avatar
Junimorgon 87. Var på kanotläger o gick upp före alla andra för o fiska.

Morgondimman täckte hela floden vi lagt till utmed, man hörde inte mer än enstaka plask från ngt i vattnet, lite änder simmade föbi o det var magisk stämmning.

Kastade med spinnare, inget hände. Gick 200 m söderut o kastade igen, plötslig tog det stopp o kändes som klart bottennapp. Men bottennappet började röra sig hastigt o tog lina utav bara helvete. såg all lina på rullen nästan ta slut innan jag hann bromsa o göra mothugg.


Satan i helvete, en krokodil, en jätte rocka, what ever var det starkt o stort. Kastade i vattnet så det skummade. Såg efter lite kämpande o vevande en tydlig abborrygg klyva vattnet o såg ut som en mindre gädda i storlek


Fick éfter många om o men upp aborren som vägdes in inför häpna kamrater o kursledare på modiga 2,4 kilo. En sån kämpe, aldrig kännt sån kämparanda trots flitig lax o öring fiskare. Stort ögonblick o glöms aldrig.
Citera
2015-04-24, 19:06
  #5
Medlem
kkoskenkorvaas avatar
va ute med min morfar och fiskade vid kanske 7-8 års ålder och tror jag får bottennapp, vi fiskade efter båt då, sen när vi väll börja känna att de lossnar så drar vi upp ett hafs spö med en guld rulle som kostar ungefär 8000-9000 tusen kronor på marknaden, fullt fungerande
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback