Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-04, 12:49
  #1
Medlem
Jag satt på TradeDoubler innan de vinstvarnade och nu har de fallit 28% sedan mitt inköp. Jag funderar därför lite på vad jag skall göra. Bör jag snitta ner mig, behålla, eller rent av sälja och ta förlusten? Någon annan som har gjort en lite närmare analys av företaget som det ser ut idag?
Citera
2009-11-04, 16:47
  #2
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurefix
Jag satt på TradeDoubler innan de vinstvarnade och nu har de fallit 28% sedan mitt inköp. Jag funderar därför lite på vad jag skall göra. Bör jag snitta ner mig, behålla, eller rent av sälja och ta förlusten? Någon annan som har gjort en lite närmare analys av företaget som det ser ut idag?
Ja, det var ju inget vältajmat köp direkt, när man tittar på grafen över senaste månaden

Själv köpte jag Tradedoubler till sillen och sålde till kräftorna, och gjorde en riktigt bra affär där. Jag tycker att deras affärsidé är riktigt bra och såvitt jag vet så är de marknadsledande i Sverige på det de sysslar med?

I ditt fall hade jag nog suttit kvar ändå. Se detta som ett utmärkt läge att köpa mer istället och sänka ditt GAV.
Citera
2012-05-03, 19:11
  #3
Medlem
Kraftigt ras på denna idag.. Köpvärd eller vad tror ni?
Citera
2012-05-03, 20:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Kraftigt ras på denna idag.. Köpvärd eller vad tror ni?

Well, den är billigare än igår men det betyder inte att det är en köpvärd aktie.
Aktien har gått sämre än index sen 2006 och det ser inte ut att vara någon direkt vändning på G.

Varför är du intresserad av den?
Citera
2012-05-03, 23:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Kraftigt ras på denna idag.. Köpvärd eller vad tror ni?

Raset beror på att de släppte delårsrapporten idag.

https://www.avanza.se/aza/press/pres...article=220526
Citera
2012-05-04, 01:04
  #6
Medlem
Tradedoubler sysslar med internet annonsering. jag har själv använt mic av liknande annonsering när jag lagt annonser på mina hemsidor. deras problem är att det finns så många som erbjuder exakt samma utbud som ploppar upp mer och mer t ex affiliator och adtraction. Varför ska man välja ttadedoubler när det finns minst fem andra med exakt samma utbud av annonser. denna marknad har varit väldigt lukrativ men konkurrensen börjar bli stenhård. google med deras adsense/adchoice annonser är helt klart överlägnads på marknaden som de flesta använder som annonsering på sina sidor. Google vet hur en slipsten ska dras och kommer garanterat optimera sitt annonseringsprogram i framtiden och sno hela marknaden. köp google om du tror på sådana här företag.
Citera
2013-07-26, 10:28
  #7
Medlem
bentebent22s avatar
Nu gick det återigen dåligt.

Nya ägare in, Monterro. Kan de vända detta?

Troligen inte. Stora strukturproblem på Tradedoubler. Alla andra i branschen är mer snabbfotade och duktigare.

Short!!!!!!!!!
Citera
2015-04-24, 17:56
  #8
Medlem
TradeDoubler - TRAD

Börsvärdet är nere på ynka 293 Mkr. Omsättning 1,7 miljarder förra året.

Visst bolaget har ju haft stora problem men nu har man lanserat en ny satsning på utveckling av produkterbjudandet. Räcker med en liten marginal för att värderingen ska skjuta i höjden.

Nya stor ägaren från Frankrike är intressant. Någon som vet mer om det bolaget?
Citera
2015-04-26, 17:30
  #9
Medlem
Kan tillägga att nettokassan är på 126 Mkr. Så tar vi börsvärdet minus nettokassan får vi ett värde på verksamheten om 167 Mkr. Säg att bolaget endast kan göra en vinst på 16,7 Mkr och vi har ett P/E tal på 10. Tänker jag fel?
Citera
2015-04-26, 17:33
  #10
Avstängd
Tror tyvärr inte på Tradedoubler överhuvudtaget, extremligt dåligt skött företag med låg eller negativ tillväxt att förvänta.
Citera
2015-04-26, 22:51
  #11
Medlem
För ett P/E på 10 måste vinsten upp till 29.3M. Det är inte troligt. Snarare mer troligt med en förlust bortåt 100M. Bra alternativ till Shamaran för folk som hatar att ha pengar.
Citera
2015-05-04, 17:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alap
För ett P/E på 10 måste vinsten upp till 29.3M. Det är inte troligt. Snarare mer troligt med en förlust bortåt 100M. Bra alternativ till Shamaran för folk som hatar att ha pengar.

Inte troligt i år kanske men nästa mycket möjligt om de har rätt ledning vid rodret. Nu är ju hela styrelsen utbytt så det är väl sista chansen nu för dessa att få ordning på bolaget.

Rapporten imorgon blir intressant...

ENS storsålde idag och DBL nettoköpte 45000 aktier.
__________________
Senast redigerad av IHAVENOLIFE 2015-05-04 kl. 18:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback