Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-04-24, 16:51
Medlem
Gameplayers avatar
Det tror jag det måste vara. Det finns billigare men de flesta budgetsnus är ganska sugiga. Knox är ett av de få som har hyfsad kvalité/styrka. Har kört det länge men sen hittade jag Gustavus för 20 kr i en affär. Har kanske testat det för många år sen, men nu när jag provade det blev jag förvånad. Det håller samma kvalité som Knox eller ännu högre. Nästan i klass med Swedish Matchs premiumsnus. Så det måste vara det mest prisvärda...
Citera
2015-04-24, 16:57
Medlem
Terugflitss avatar
Gustavus lös kostar 46 spänn hos snusbolaget, och portion 40 kr.
Så det var väldigt billigt med 20 kr!
Citera
2015-04-24, 17:10
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Gustavus lös kostar 46 spänn hos snusbolaget, och portion 40 kr.
Så det var väldigt billigt med 20 kr!

Ja, jag tyckte det var sanslöst billigt. Kanske inte så vanligt det är så billigt men har också sett det i en annan affär för 25 eller 30.
Citera
2015-04-24, 17:11
Medlem
Gustavus har jag inte sett till på säkert minst fem år, trodde att märket hade gått i graven. Vilka butiker säljer Gustavus?
Citera
2015-04-24, 17:15
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Gustavus har jag inte sett till på säkert minst fem år, trodde att märket hade gått i graven. Vilka butiker säljer Gustavus?
Det var nog mer än 10 år sedan jag såg det snuset i affärerna. Jag hade för mej att Swedish match köpte upp dem. De hade då svårt att placera sej i affärerna, eftersom Swedish match hade egna snuskylar i affärerna.
Citera
2015-04-24, 17:24
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Jag har sett det i ett par mindre affärer i min stad. Jag tänkte att de kanske kör en drive och har gått över till att bli ett budgetmärke.
Citera
2015-04-24, 17:30
Medlem
Terugflitss avatar
Jag hade visst fel om att Swedish match köpte upp dem, det var tobaksföretaget Gallaher som gjorde det:

http://snuskonsten.blogg.se/2010/may/en-stjarna-som-steg-sken-och-dalade-gustav.html

Men köp på er snus, om det nu är så billigt.
Citera
2015-04-24, 17:39
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Jag hade visst fel om att Swedish match köpte upp dem, det var tobaksföretaget Gallaher som gjorde det:

http://snuskonsten.blogg.se/2010/may/en-stjarna-som-steg-sken-och-dalade-gustav.html

Men köp på er snus, om det nu är så billigt.

Jo, det borde jag kanske göra. Tänkte dock vid tillfället att denna prissättning är permanent.

En sak jag har märkte är att jag fick lite irritation i munnen efter att ha använt det ett tag. Det får jag inte med t.ex. Knox. Det kan ju ha med annat att göra i för sig och det är gott snus. Enligt denna gamla undersökning är det dock inte lika rent som General.

http://www.sydsvenskan.se/arkiv/reportage/skadliga-amnen-i-snus/
Citera
2015-04-24, 22:34
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Jo, det borde jag kanske göra. Tänkte dock vid tillfället att denna prissättning är permanent.

En sak jag har märkte är att jag fick lite irritation i munnen efter att ha använt det ett tag. Det får jag inte med t.ex. Knox. Det kan ju ha med annat att göra i för sig och det är gott snus. Enligt denna gamla undersökning är det dock inte lika rent som General.

http://www.sydsvenskan.se/arkiv/reportage/skadliga-amnen-i-snus/
E500 som det står på dosan, eller natriumkarbonat som det är. Är det mycket av det så svider det under läppen. Det frigör fria nikotiner, och gör att man känner av nikotinet mer. Det är kanske mer av detta salt i Gustavus, och det är det du känner.

Natriumkarbonat är inget farligt i sej, bikarbonat är i princip samma sak. Det man använder man vid bla bakning.
Senast redigerad av Terugflits 2015-04-24 kl. 22:37.
Citera
2015-04-25, 18:16
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
E500 som det står på dosan, eller natriumkarbonat som det är. Är det mycket av det så svider det under läppen. Det frigör fria nikotiner, och gör att man känner av nikotinet mer. Det är kanske mer av detta salt i Gustavus, och det är det du känner.

Natriumkarbonat är inget farligt i sej, bikarbonat är i princip samma sak. Det man använder man vid bla bakning.

Ja, det är säkert inget farligt och behöver inte bero på snuset. Har även gått över trots jag använder Gustavus just nu.
Citera
2015-04-26, 10:15
Medlem
HasseMedGroggens avatar
Jag köpte också en sån här rackare, det var ju inte alls gott Och tappade smaken på två röda
Citera
2015-04-26, 12:37
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseMedGroggen
Jag köpte också en sån här rackare, det var ju inte alls gott Och tappade smaken på två röda

Jag tycker det håller smaken längre än många andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in