Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 13:56
  #241
Medlem
WhatsGuccis avatar
Folk på Jodel babblade om att de kunde se folks namn osv, vet ej om de trollade sönder folk med sina vänner men är detta möjligt?
Jag tänker att de verkar ju vara ett skämt pga policyn Jodel har att man är anonym? Men vad vet jag
Citera
2017-05-20, 15:47
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Fan vad jag hatar jodel i min stad. Feminister som inte tål kritik och röstar ner allting. Hur ser det ut hos er?
Verkar vara likadant överallt..
min jodel är riktigt sjuk faktiskt vi är en stad på 40k personer och igår la en upp att araber och syrier var dumma i huvudet och massor och till min stora förvåning fick den 30 upvotes
feminister blir snabbt nervotade
Citera
2017-06-02, 14:55
  #243
Medlem
Jag har bytt nummer och telefon, måste jag börja om på nytt då? :/
Citera
2017-06-02, 17:01
  #244
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artonjamen
Jag har bytt nummer och telefon, måste jag börja om på nytt då? :/

Innan du bytte nummer och teleon skulle du gått in under inställningar och gjort en backup.
Sen skulle du använda din nya telefon och återställt från backupen.

Om du inte har gjort det så får du börja om från början igen.
Citera
2017-06-02, 23:51
  #245
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artonjamen
Jag har bytt nummer och telefon, måste jag börja om på nytt då? :/

Kontakta Jodel. https://jodel.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

All info du behöver finns där.
Citera
2017-11-09, 18:16
  #246
Medlem
Vad fan har hänt ser nog hela jävla Norrlands olika jodels och typ inget från min egna lilla skitort -.^
Citera
2017-11-17, 10:32
  #247
Medlem
Jag är mod och kan moderera anmälda jodels ihop med andra mods. Jodel själva hävdar att det finns olika rank av mods vilket jag uppfattar som att dom av högre rank har starkare röster när det kommer till vilka jodels som ska bort eller vara kvar.

Senaste tiden har jag trollat rätt mycket, inte skrivit taskiga saker men bara allmänt konstiga grejer som är helt random. Ibland på mina jodels kommer folk och påstår att jag är helt dum i huvudet och att dom kan se allt jag skriver och har skrivit. Kan detta ens stämma? Eller är det dom själva som trollar? Har hänt många gånger senaste tiden och till och med i samma tråd så det är inte samma person som skrivit det om man säger så. Känns lite skumt att det finns såna här typer av mods då jodel går efter poängsystem och alla på plattformen hjälper till att moderera med hjälp av up- och downvotes. Varför skulle då vissa (förutom jodels egna admins) kunna se sånt? Hela syftet med appen går ju förlorat då dessa bitterfittor i så fall kan downvotea hej vilt när dom ser vem som skriver och dom har en åsikt om den personen.

Har letat som en dåre över internet för att se om detta kan stämma men hittar ingenting. Om nu detta är sant borde ju NÅGON ha nämnt någonting om det? Inte minst här på Flashback. Så, har någon erfarenhet av det här eller försöker folk bara skrämmas?
Citera
2017-11-17, 11:25
  #248
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratatan
Jag är mod och kan moderera anmälda jodels ihop med andra mods. Jodel själva hävdar att det finns olika rank av mods vilket jag uppfattar som att dom av högre rank har starkare röster när det kommer till vilka jodels som ska bort eller vara kvar.

Du har uppfattat det korrekt, det finns olika rank (som användarna inte själva kan se) och påverkar bara hur stark deras modereringsröst räknas.
Källa
Citat:
Our moderation algorithm calculates how many moderators are needed to reach a decision
  • highly ranked and experienced moderators = less votes required
  • always a minimum needed, no moderator can decide alone
  • if the reporting user is a moderator, his vote will not be counted

Citat:
Ursprungligen postat av ratatan
Senaste tiden har jag trollat rätt mycket, inte skrivit taskiga saker men bara allmänt konstiga grejer som är helt random. Ibland på mina jodels kommer folk och påstår att jag är helt dum i huvudet och att dom kan se allt jag skriver och har skrivit. Kan detta ens stämma? Eller är det dom själva som trollar?
Att trolla på jodel är oftast inte uppskattat. Moderatorer ska inte kunna se vem du är i appen, men administratörer kan.
Citat:
  • admins are trusted long-term users, that work with us in our headquarter
  • our admins decide whether and for how long a user gets banned
  • they decide between three basic options
    • put on parole (user will get reviewed again after some days)
    • temporary ban
    • permanent ban
De flesta på Jodel följder riktlinjerna vilket gör att ditt trollande sticker ut. Tänk dig att alla andra postar bilder på katter och hundar och så kommer du och postar på elefanter. Så fort det postas bilder på elefanter är det väldigt troligt att det det kommer från dig. Även helt nya användare som inte blivit moderatorer kan genom uteslutningsmetoden konstatera att alla elefantbilder troligen kommer från dig, speciellt när du postar dem från samma ställe.
Citera
2017-11-22, 12:32
  #249
Medlem
xitunos avatar
Just nu verkar Jodel köra Black-Friday-tema:

Om någon kommenterar och ts röstar upp inlägget får den som kommenterade 50 istället för 10. Om ts dessutom ger ett hjärta får den som kommenterade ytterligare 100.
Citera
2017-11-27, 10:41
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Du har uppfattat det korrekt, det finns olika rank (som användarna inte själva kan se) och påverkar bara hur stark deras modereringsröst räknas.
Källa



Att trolla på jodel är oftast inte uppskattat. Moderatorer ska inte kunna se vem du är i appen, men administratörer kan.

De flesta på Jodel följder riktlinjerna vilket gör att ditt trollande sticker ut. Tänk dig att alla andra postar bilder på katter och hundar och så kommer du och postar på elefanter. Så fort det postas bilder på elefanter är det väldigt troligt att det det kommer från dig. Även helt nya användare som inte blivit moderatorer kan genom uteslutningsmetoden konstatera att alla elefantbilder troligen kommer från dig, speciellt när du postar dem från samma ställe.

Jag förstår vad du menar, dock så är trollandet väldigt varierat och det är inte alltid jag trollar. Om dessa personer nu kan se alla inlägg jag gör bör dom även upptäcka att jag och mina vänner skapar trådar där vi trollar med varandra, vilket ingen någonsin har uppmärksammat. Antar att dessa admins inte hänger och kommenterar som vanligt folk på jodel utan att dom snarare kollar upp ifall någon inte sköter sig och kan göra en bedömning utifrån det som skrivits från just den personen. Ibland då jag inte trollat på väldigt länge kan folk skriva ”jag ser allt du skriver, du verkar inte vara frisk” osv. Jag skulle vilja ha konkreta bevis på det här, tror inte att en riktig admin sitter och skriver till folk att dom är dumma i huvudet eller inte är friska. Känns som ren trolleri men det är omöjligt att veta.
Citera
2018-01-24, 09:38
  #251
Medlem
Zylors avatar
Hur många moderatorer har jodel? Rent tekniskt skulle väll alla användare vara moderatorer då dessa väljs av en algoritm?
Citera
2018-01-24, 16:14
  #252
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylor
Hur många moderatorer har jodel? Rent tekniskt skulle väll alla användare vara moderatorer då dessa väljs av en algoritm?
Det vet jag inte men jag blev av med mitt moderatorskap för en tid senast då dom gått igenom och sett att mina beslut bröt mot gängse beslut eller liknande. Dagen efter blev jag bannad i 3-4 dagar pga brutit mot reglerna. När jag blev 'insläppt' igen så blev jag återigen moderator senare samma dag
Orkar dock aldrig moderera, urtrist.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback