Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-06, 14:53
  #361
Medlem
Hej igen. Det har precis kommit till min kännedom att de korrupta moderatorernas obefogade illvilja mot mig grundar sig i att jag oftast signerar mina inlägg. Jag vill därför uppmana samtliga Flashbackare vilka även är aktiva på Jodel, att hädanefter signera sina inlägg på Jodel under eget eller fiktivt namn. Detta bör göra de illvilliga meningsmotståndarna handfallna. Ha en bra dag. //Jens
Citera
2023-08-16, 00:09
  #362
Medlem
Hej. Finns det någon här som framgångsrikt lyckats överklaga ett fullkomligt grundlöst bannlysningsbeslut till forumets högsta ledarskikt? I sådant fall - dela gärna era erfarenheter. Jag blev precis underrättad om att min bannlysning blivit permanent; vilket tyder på att korruptionen på Jodel sträcker sig genom moderatorskollegiet och hela vägen upp till centrala administrativa beslutsfattare. Således behöver jag komma i kontakt med forumets ansvarige utgivare (eller dylikt), för att få vederbörande att inse det stora värdet av mina bidrag till forumet. Jag har många lojala följare på Jodel som uppskattar mitt fridfulla och pragmatiska budskap - detta skall inte ett fåtal illvilliga - ändock nätverksmässigt begåvade - meningsmotståndare tillåtas fördärva. Dessvärre beskylls jag alltjämnt för Martins bot-incidenten, vilket för den oinvigde kort består av den omtyckta väderbotens frånfälle. Naturligtvis hade jag inget med saken att göra, men mina meningsmotståndare skyr inga medel. Ha en bra kväll. //Jens
Citera
2023-08-16, 09:42
  #363
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensOP
Hej. Finns det någon här som framgångsrikt lyckats överklaga ett fullkomligt grundlöst bannlysningsbeslut till forumets högsta ledarskikt? I sådant fall - dela gärna era erfarenheter. Jag blev precis underrättad om att min bannlysning blivit permanent; vilket tyder på att korruptionen på Jodel sträcker sig genom moderatorskollegiet och hela vägen upp till centrala administrativa beslutsfattare. Således behöver jag komma i kontakt med forumets ansvarige utgivare (eller dylikt), för att få vederbörande att inse det stora värdet av mina bidrag till forumet. Jag har många lojala följare på Jodel som uppskattar mitt fridfulla och pragmatiska budskap - detta skall inte ett fåtal illvilliga - ändock nätverksmässigt begåvade - meningsmotståndare tillåtas fördärva. Dessvärre beskylls jag alltjämnt för Martins bot-incidenten, vilket för den oinvigde kort består av den omtyckta väderbotens frånfälle. Naturligtvis hade jag inget med saken att göra, men mina meningsmotståndare skyr inga medel. Ha en bra kväll. //Jens

Hahaha. Ta dig i kragen och skaffa dig ett riktigt liv, i verkligheten.
Citera
2023-08-17, 00:49
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Hahaha. Ta dig i kragen och skaffa dig ett riktigt liv, i verkligheten.
Hej bog11. Tack för ditt inspel. För kännedom så lever jag ett mycket rikt och givande liv med en god balans mellan karriär och familjeliv. Mina operativa insatser på Jodel har dock kommit att bli något av ett hjärtebarn för mig, varför jag - måhända något för kraftigt - ventilerade min frustration gentemot forumets högeligen klandervärda modereringssystem i föregående inlägg. Min önskan är, och har sedan starten 2016 varit, att skapa rum för eftertanke och bistå med ett pragmatiskt synsätt på de ofta så reaktiva inlägg som publiceras på Jodel. Naturligtvis finner jag, och mina sympatisörer tillika, den obefogade häxjakten mot mig mycket beklämmande. Dessvärre finns nog inget alternativ annat än att lämna Jodel åt sitt öde, då mina meningsmotståndare - varav ett antal individer finns bland den administrativa personalen - valt att beröva mig min plattform. Mängden oroväckande inlägg och riskfyllda diskussioner lär med all sannolikhet öka exponentiellt under den närmaste tiden, men lagt kort skall få ligga - med Jodel-moderatorernas goda minne, i detta fall. Väl mött. //Jens
Citera
2024-03-02, 01:51
  #365
Medlem
Hej. Efter att jag, under en tid, febrilt har försökt att överklaga det förutvarande (grundlösa) bannlysningsbeslutet mot mitt användarkonto på Jodel, har jag nu per textmeddelande informerats av en administratör på forumet att beslutet ej kommer att upphävas. Det är mycket beklämmande att godtycklig moderering, utförd av ett till stor del korrupt moderatorskollegium vilket kommit till stånd medelst en rad högeligen bristfälliga automatiska processer för tilldelning av moderatorsbefogenheter utifrån godtyckliga och med enkelhet manipulerade datapunkter, kan tillåtas ligga till grund för dylika inskränkningar i den enskilda individens yttrandefrihet; i synnerhet på ett forum som i sin värdegrund bedyrar budorden anonymitet och yttrandefrihet. Vidare har jag en lång tids aktivitet på forumet i bagaget, varvid en viss period som moderator och följdaktligen operativ beskyddare på forumet samt en därtill hörande (omfattande) lojal följarskara kan räknas till mina meriter; vilket vidare förstärker det bisarra i det nu rådande bannlysningsbeslutet mot mig. Mina meningsmotståndare har genom tekniskt kunnande och social förmåga lyckats med konststycket att manipulera den i teorin så fläckfria modereringsprocessen, vilket kulminerat i det f.n. rådande bannlysningsbeslutet mot mig; processen genom vilken forumet modereras är således inte rättssäker, då dylika påverkanskampanjer löper stor sannolikhet att framgångsrikt omkullkasta eller annars inskränka forumets värdegrund på bekostnad av den enskilda individ vilken genom oskyldiga uttalanden hamnat i onåd hos illvilliga aktörer som är i besittning av den nödvändiga kompetensen för att manipulera forumets i teorin så neutrala och oomkullrunkeliga stadgar för egen vinning. Av denna tråd på Flashback kan jag utläsa att fler än jag fallit offer för dylika otillbörliga modereringsåtgärder och bannlysningsbeslut. Således föreslår jag att en namninsamling inrättas, i syfte att upphäva de mycket bristfälliga modereringsrutiner som idag tillämpas på Jodel. Den svaga länken i forumets moderingsprocess är moderatorerna själva, och i förlängningen den entitet vilken utnämner dem; för närvarande en automatiserad process, styrd av godtyckliga algoritmer. Jag förespråkar en manuell nomineringsprocess för moderatorerna, följt av en granskning av kvalificerad operativ personal vid forumets högkvarter, vilket bör få till följd att kloka och stabila individer framgent innehar ämbetet, vilket på det stora hela bör elimimera den passiv-aggressivitet vilken idag dominerar modereringsprocessen på forumet. Samtliga moderatorer på Jodel bör, i min mening, vara sakliga, lugna och pragmatiska individer som opererar opartiskt utifrån en demokratisk värdegrund med forumets välformulerade stadgar som utgångspunkt. Individer vilka är intresserade av att deltaga i den föreslagna namninsamlingen välkomnas att kommentera denna tråd vidare. Väl mött. //Jens
__________________
Senast redigerad av JensOP 2024-03-02 kl. 02:39.
Citera
2024-03-02, 02:15
  #366
Medlem
Hej igen. Jag önskar komplettera min tidigare inlaga med följande. Beträffande namninsamlingen som syftar till att ta strid mot Jodels bristfälliga och odemokratiska modereringsprocess, så föreslår jag att denna åtföljs av ett krav på att samtliga nu rådande bannlysningsbeslut upphävs, då alla sådana beslut potentiellt kan ha fattats på felaktiga grunder. Det bör således vara upp till det nya, demokratiskt valda och mänskligt granskade, moderatorskollegiet att ta ställning till om individerna i fråga genom sitt agerande har stridit mot forumets stadgar eller eljest gjort sig förtjänta av dylika disciplinära åtgärder. Det är min förhoppning att fler likasinnade kommer att 'hoppa på tåget', så att vi tillsammans kan återta kontrollen över Jodel och återföra forumet till dess forna glansdagar, då forumet erbjöd en yttrandefrihetsmässig fristad - lättåtkomlig via smarttelefon och med full anonymitet - under dygnets alla timmar. Namninsamlingen skall i sådant fall organiseras av mig via en lämplig extern lösning och skall, efter att en viss tid förlupit, översändas till forumets administratörer medelst den direktkontakt som jag nu etablerat till dem genom administratören D*. Av hänsyn till vederbörande publiceras inte mer än en initial här. För det högst osannolika fall en lämplig extern lösning för namninsamlingens genomförande ej kan lokaliseras, skall jag bära ansvaret för att framställa en sådan. Ha en fin kväll. //Jens
__________________
Senast redigerad av JensOP 2024-03-02 kl. 02:18.
Citera
2024-04-06, 13:13
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniy
Någon som har erfarenhet av att ha blivit avstängd och sedan maila till Jodel och be dem ta bort avstängningen? Jag verkar ha blivit avstängd efter att ha hamnat i x antal hetsiga politiska debatter med oliktänkande människor... Har mailat till Jodel enligt anvisningarna på deras hemsida. Det var ca 3 dagar sedan men de har fortfarande inte svarat. Kommer de svara mig eller enbart häva min avstängning om de nu "beviljar" det?

Överväger att bojkotta appen... Visst jag gick lite hårt fram men det var ingenting överdrivet och borde inte räcka för en avstängning. Inte för evigt i alla fall? Fine om det var i typ en vecka eller en månad. Det borde även varnas om att man är nära att bli avstängd eller i alla fall meddelas att man har blivit avstängd.

Har någon här blivit avstängd och sedan mailat Jodel och fått avstängningen hävd?
Intressant att man blir bannad för politik, har själv använt den för att hitta kranar genom hela europa med bara två av tio inlägg borttagna samt en ynka 10 timmars ban
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback