Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2005-10-08, 03:54
  #1
Medlem
Diamanten_s avatar
Kan ju säga att jag har tagit några gånger efter denna gången men känner ändå att jag vill berätta om min första E kväll.
Eftersom den inte va så underbar som alla andras första gånger.
Snea riktigt rejält.

Jag hade just då träffat en ny kille (som nu är min pojkvän). och han hade berättat om den kvällen då han hade testat E och det va absolut det bästa han nånsin gjort!
Och självklart blev jag intresserad och ville själv testa.

Efter några veckor så bestämde vi en kväll då vi skulle käka.. det va han, jag plus väldigt många kompisar till honom.
Jag kände ingen och hade aldrig träffat nån av dom.

Hans kompisar kom hem till honom och hade med sig tabletterna.. jag va självklart skit nervös och tänkte hela tiden "ska jag verkligen testa detta?".. men kom fram till att jag ville det.
Han plus alla hans kompisar slängde i sig dom direkt, jag satt ensam med killen i ett rum med tabletten i min hand och bara kollade på den.

Tillslut tog jag hela.. jag va riktigt nervös då också så gick ut för och lugna ner mig med en cigg.
Efter kanske 15 min gick jag, killen o några av hans kompisar in i ett rum för och sitta där. Då sa en kille "vi går ut?" då flög jag upp och tänkte gå ut utan att tänka mig för. Dom andra skratta åt mig då kände jag att nånting va på väg att hända, va ju hel skum.

Men vi gick aldrig ut utan alla gick runt för sig själv ett tag.
Sen ca 30 min efter intaget av tabletten och jag står där i rummet och lyssnar på musiken så BOOOM!!
Sicken smäll i hela kroppen/huvudet!
Allt snurrade till och det började sticka i armarna ut till fingarna samt i huvet!

Kändes som det kröp myror i hjärnan hehe.. alla såg på mig att det slog riktigt hårt.. för jag mumlade för mig själv "shiiit sicken känsla, det sticker överallt.. o mummel, mummel"..

Minns inte så mycket efter det.. Jag, killen och en kompis till honom gick ut i mörkret och såg alla dom vackra lysande gatlyktorna.
Vi sa hela tiden.. "åååh va vackert det är.. åååh kolla där borta och kolla här då.."
Vi klättrade upp på ett berg och det kändes som jag svävade upp!! helt fantastisk känsla!! kände inte mina ben, jag va så lätt och bara flög upp.
vet inte hur många ggr jag sa så "titta jag flyger!"

Uppe på berget så kollade vi ut över alla hus och lampor.. helt otroligt vackert va det.. killens kompis hade med sig en självlysande napp som blinkade i massa olika färger. jag va väldigt faschinerad av den, så jag stod och kolla på den hela tiden och började suga på nappen för den såg så god ut.

Sen gick vi in.. det va då allt blev knas.

Minns inte allt, men jag gick runt där med killen och då kommer det fram en kompis till honom och säger att han är rädd för att en annan kompis skulle få hjärtattack (den killen har ett hjärtfel)..

Jag känner ju ingen där och bara det gör situationen lite jobbig för mig.. det va för mycket folk och när jag fick höra det så pang! en äckligt skum känsla kom smygandes och jag fattade ingenting.. jag började kura ihop mig och gå min väg ifrån dom..

då gick killen efter och frågade vad som va fel? och jag sa i små tysta ord "jag blev rädd när han sa det om hjärtat".. jag lät som en rädd liten barnunge då.. då sa han "gumman.. det va väl inte så farligt det han sa? tänk inte på det.. ingen fara.."
Han försökte verkligen hjälpa mig och kramade mig och så.
Sen blev det lite bättre, men precis när det blev bättre så pang igen så kom känslan ännu en gång.. jag tänkte bara mer och mer på känslan och mådde bara sämre och sämre.

Visste inte vart jag skulle gå. ville bara bort! ville bara få slut på allt.. ångrade verkligen då att jag tagit tabletten.

Efter ett tag när jag pendlat upp och ner från hyfsat bra till dåligt tyckte jag det va så jobbigt så jag och killen gick ut.
Vi lämnade alla andra inne i sinna underbara E rus..

Ute hade han och jag dom mest fantastiska snacken.. pratade verkligen djupt.
Det va då vi inte va tillsammans.. och vi berättade för varandra vad vi verkligen tyckte om varann.

Men även där ute sneade jag.. hade den hemsla känslan hela tiden. Jag såg skumma saker hela tiden. såna småbarn som satt lite här och där.. såg dom sittandes med sina ryggar mot mig med en ryggsäck på ryggen.. och löven prasslade och jag va skit rädd.
Även en groda hoppade framför mig och jag flög två meter bak för jag blev så skrämd. Hela tiden när jag snackade så kände jag inte att jag pratade utan jag hörde bara min röst innuti mitt huvut..

- Håll för öronen och prata lite.. exakt så hörde jag hela tiden. skit jobbigt.

Men jag minns inte så mycket av hela kvällen.. det va så mycket som hände.
Alldeles för mycket för mig första gången. för mycket folk. kände mig inte trygg nånstans.

sen efter ett par timmar när jag kände att allt hade lugnat ner sig så hittade killen en tablett.. han hade en kvar.
jag som va skit rädd för dom himla tabletterna ville inte att han skulle ta den.. men efter 2 timmars tjötande så DELADE vi på den hehe..

Det skulle vi inte gjort för jag fortsatte att snea vidare.. Fick en sån himla hemsk hallis på hans ansikte.. hela ansiktet förvandlades till en hemsk gubbes ansikte.. med massa rynkor och smuts samtidigt som ögonen va som ett par kattögon.. lysande gröna med avlånga smala pupiller.. jag kunde inte sova på hela den natten efter att jag sett dedär. kunde inte kolla honom i ögonen under en veckas tid.

Detta var en otroligt jobbig kväll för mig. Jag vet att allt detta hände tack vare att jag va så nervös som jag va innan och orolig för att det skulle hända mig nåt hemskt plus allt folk som va med som jag aldrig hade sett innan.

Ångrar att jag inte va med nära och kära som man kunde lita på.
Eller helt enkelt ensam med bara killen.

Det ända som va bra va i början då jag upptäckta massa fantastiska saker..
Under hela E ruset så kände jag aldrig när jag gick.. jag bara flöt fram.
Jag va ute och gick 90% av hela ruset.. alltså gick runt och runt i ca 6 timmar.
Hade så sjukt ont i min kropp dagen efter.. men men..

Säger bara det.. ska du testa så va istället med få personer du känner än jätte många du aldrig träffat...
Det va inte kul att snea så mycket som jag gjorde.

Kan ju säga att dom andra gångerna jag testat har vart helt otroligt lyckade!!!
Citera
2005-10-08, 04:08
  #2
Moderator
tobess avatar
Bra skrivet..

Både misslyckade och lyckade gånger passar in i drogforumena, och man lär ju sig från sina misstag..
Citera
2005-10-08, 07:48
  #3
Medlem
Ja det där lät inte så jävla kul, har aldrig hänt mig nått liknande alls och då har jag nog eat kanske 35 gånger i mitt liv. En tjej blev dock helt fucked up en gång kommer jag ihåg, tror oxå att hon fick jätteångest typ och bara ville trippa ner. Jobbigt jobbigt!

Bra att du gav drogen fler chanser dock :-)
Citera
2005-10-08, 11:18
  #4
Medlem
Uematsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TryItAllB4IDie
En tjej blev dock helt fucked up en gång kommer jag ihåg, tror oxå att hon fick jätteångest typ och bara ville trippa ner

Det verkar vara så att tjejer snear mycket oftare än killar på droger? Finns det statistik för detta..och vad kan det isf bero på? Om det nu är så men den känslan har jag haft länge..
Citera
2005-10-08, 11:46
  #5
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uematsu
Det verkar vara så att tjejer snear mycket oftare än killar på droger? Finns det statistik för detta..och vad kan det isf bero på? Om det nu är så men den känslan har jag haft länge..

Jag håller med dig om detta. Någon statestik har jag inte sett på papper och varför det händer tjejer mer än killar enligt mig ( utan någon vetenskaplig bevisning givetvis ) är att kvinnor helt enkelt är mer emotionella varelser än killar som använder mer logiskt resonerande. Vi är helt enkelt skapta olika och där kvinnor associerar mer mot känslor varar E spelar på dessa strängar blir resultatet att de svarar hårdare när dom förlorar kontrollen ( snear )
Citera
2005-10-08, 18:24
  #6
Medlem
Untouchable_Es avatar
Jag var skitorolig för att snea innan jag tog E eftersom att jag får minst sagt otrevliga rus när jag röker holk (tankeloopar, panikångest osv).

Så det första jag gjorde när jag skulle ta E var att jag kollade på tabletten och intalade mig själv att "jag är redo för detta och vet vad jag ger mig in på" och jag tror att det hjälpte.

Allt gick iaf klockrent för mig och jag väntar ivrigt på nästa gång
Citera
2005-10-08, 18:30
  #7
Medlem
occasuss avatar
Tack, du har övertygat mig att aldrig prova!
Citera
2005-10-09, 00:32
  #8
Avstängd
radikal08s avatar
Ush har också fått såna där ångest"attacker".. nojjor... oftast så nojjar jag mig för hjärtat.... i 99% av fallen försvinner känslan efter 5-10 minuter...

Men det är fan inte kul när man väl får det... man blir förvirrad, man blir tvärsäker på dåliga saker (tex, att man är på väg att dö eller bli knäpp)... men som tur är så mår man bra efter 5-10 minuter och den lyckokänslan man får när nojjan försvinner är underbar
Citera
2005-10-09, 04:31
  #9
Medlem
Diamanten_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Ush har också fått såna där ångest"attacker".. nojjor... oftast så nojjar jag mig för hjärtat.... i 99% av fallen försvinner känslan efter 5-10 minuter...

Men det är fan inte kul när man väl får det... man blir förvirrad, man blir tvärsäker på dåliga saker (tex, att man är på väg att dö eller bli knäpp)... men som tur är så mår man bra efter 5-10 minuter och den lyckokänslan man får när nojjan försvinner är underbar

Ja, jag nojjar också oftast för hjärtat.. kände en varm känsla en gång runt hjärtat.. trodde jag hade tatt en överdos och att mitt hjärta skulle flippa ut totalt och att jag va på väg att dö.
Det va riktigt jobbigt.. men som du säger.. när nojjan försvinner åååh så underbart man mår då!
Citera
2005-10-09, 17:15
  #10
Avstängd
radikal08s avatar
Ja den där känslan att det kryper myror i hjärnan älskar jag FY FAAN vad jag älskar den där känslan ett bra tecken att man fått i sig starka E enligt mig!
Citera
2005-10-09, 19:15
  #11
Medlem
Miyus avatar
Jag fattar inte hur du kan testa i ett gäng av främlingar.
Citera
2005-10-09, 23:13
  #12
Medlem
Diamanten_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyu
Jag fattar inte hur du kan testa i ett gäng av främlingar.

Grejen va att jag hade ingen aning om då att man kunde snea bara för att man va med folk man aldrig träffat.
Hade jag vetat det jag vet nu så hade jag inte vart med så många första gången..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback