Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-23, 17:21
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så "tror" jag att lönen blev lite för mycket, det har gått 1 vecka nu utan att någon har sagt nått. Jag har svårt att tro att det kommer att gå helt omärkt, så mitt dilemma är om jag ska säga till eller låta tiden gå och vara ovetande. Något som styrker det är att jag är dålig på att kolla banken (vilket min chef vet, då jag tidigare märkte 1 mnd efter att jag inte fått en lön, och lönen som kom sent va denna). Och att total beloppet ser ut att vara samma som det annars igentligen skulle vara, bara 3 siffror för mycket... Har för tillägg inte sett om jag fått löneslippen.
Citera
2015-04-23, 17:30
  #2
Medlem
Stämmer det så har du ju 2 alternativ. Vara en pussy, eller leva livets glada dagar utanför rikets gränser.
Citera
2015-04-23, 17:32
  #3
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rissla
Som rubriken lyder så "tror" jag att lönen blev lite för mycket,

Lite för mycket?

Har du tagit ut/överfört den ännu?
Citera
2015-04-23, 17:35
  #4
Medlem
Inte mycket att snacka om. En sådan här chans får du bara en gång i livet.

Egen 250 kvm villa på bergsluttning med havsutsikt väntar dig i utlandet.
Citera
2015-04-23, 17:38
  #5
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Svårt att tänka mig att din arbetsgivare inte skulle märka att det saknas 23 miljoner...
Så känns ju inte som du har så mycket att tjäna på att inte säga nåt.. annat än möjligen ränta om din bank ger ränta på lönekontot.
Citera
2015-04-23, 17:50
  #6
Medlem
NitGrits avatar
Hade det hänt mig hade jag stuckit utomlands omdelbums innan dom märker misstaget.. KÖR bara och skicka print. Känns för bra för att vara sant
Citera
2015-04-23, 17:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Lite för mycket?

Har du tagit ut/överfört den ännu?

Nej jag har inte rört det ännu
Citera
2015-04-23, 17:51
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitGrit
Hade det hänt mig hade jag stuckit utomlands omdelbums innan dom märker misstaget.. KÖR bara och skicka print. Känns för bra för att vara sant


Hur skulle du få ut pengarna?
Inte direkt så att det går att gå till banken och ta upp 23 mille i cash.. fan går ju inte ens att ta ut en hundring på banken längre.
Citera
2015-04-23, 17:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hur skulle du få ut pengarna?
Inte direkt så att det går att gå till banken och ta upp 23 mille i cash.. fan går ju inte ens att ta ut en hundring på banken längre.

Vad skulle han med cash till? Känns ju rätt onödigt eftersom maxgränsen att ta med sig utomlands är 100.000 SEK. Tror inte det går så bra att komma till Arlanda med 12 resväskor med tusenlappar.
Citera
2015-04-23, 18:01
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Vad skulle han med cash till? Känns ju rätt onödigt eftersom maxgränsen att ta med sig utomlands är 100.000 SEK. Tror inte det går så bra att komma till Arlanda med 12 resväskor med tusenlappar.


Nånstans måste man ju göra av pengarna.. för när arbetsgivare/bank märker misstaget så tas de ju tillbaka från kontot.
Flyttar man över pengarna till ett annat konto lär det låsas i väntan på utredning så fort nån inser att pengarna är på vift.


Men visst... nåt jävla land finns det väl som har kvar banksekretess och inte samarbetar med banker i eu.
Citera
2015-04-23, 18:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rissla
Nej jag har inte rört det ännu


Kontakta arbetsgivaren omgående. Om du behåller en uppenbart felaktigt utbetald lön så kan det räknas som bedrägligt beteende..

Och ja, jag fick runt 35 miljoner för mycket en gång. Men det upptäcktes tämligen snabbt och korrigerades.
Citera
2015-04-23, 18:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
ÄH Ts snackar snackar skit, komiskt att så många puckon går på det.

Över min döda kropp, jag är seriös och vette fan vad jag ska göra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback