Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-10-14, 16:01
  #25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Om han inte har något annat sätt att försörja sig på än genom att göra grejer för multinationella företag så är det väl okej. Han har gjort jävligt feta grejer ändå som gör honom till en stor konstnär.
Jag vet inte om han någonsin ens påstått att han inte skulle kunna sälja sig till företag. Han kanske inte ens är så politiskt medveten som vissa vill tro.
Varför skulle man överhuvudtaget behöva vara extremvänster/anarkist bara för att man sysslar med gatukonst?
Citera
2005-10-15, 12:08
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Om han inte har något annat sätt att försörja sig på än genom att göra grejer för multinationella företag så är det väl okej. Han har gjort jävligt feta grejer ändå som gör honom till en stor konstnär.
Jag vet inte om han någonsin ens påstått att han inte skulle kunna sälja sig till företag. Han kanske inte ens är så politiskt medveten som vissa vill tro.
Varför skulle man överhuvudtaget behöva vara extremvänster/anarkist bara för att man sysslar med gatukonst?

Är man writer eller gatukonstnär så är det föga logiskt att vara på den sidan (extremhöger/moderat) utav samhället som helst ville se dig i fängelset eller död för det du håller på med?
Citera
2005-10-20, 11:32
  #27
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markisen
Är man writer eller gatukonstnär så är det föga logiskt att vara på den sidan (extremhöger/moderat) utav samhället som helst ville se dig i fängelset eller död för det du håller på med?

Jo jag förstår det och kanske är Banksy vanlig vänster men att vara vänster har inte hindrat folk från att bli kåta på pengar och framgång tidigare...
Citera
2005-10-20, 15:05
  #28
Avstängd
Kundkennels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markisen
Är man writer eller gatukonstnär så är det föga logiskt att vara på den sidan (extremhöger/moderat) utav samhället som helst ville se dig i fängelset eller död för det du håller på med?

Nej varför då?
Man behöver inte sammankoppla ens personliga åsikter och klottrandet. Jag tror ganska många låter den politiska delen vara därhän. Jag tycker det är ganska fånigt att överhuvudtaget rationallisera graffiti. Politisk grafftis suger dessutom nästan alltid. Precis som konstgraffiti, streetart och allt annat som försöker få graffiti till något annat än korrekt dekorerad insida.
Citera
2005-10-20, 16:37
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundkennel
Nej varför då?
Man behöver inte sammankoppla ens personliga åsikter och klottrandet. Jag tror ganska många låter den politiska delen vara därhän. Jag tycker det är ganska fånigt att överhuvudtaget rationallisera graffiti. Politisk grafftis suger dessutom nästan alltid. Precis som konstgraffiti, streetart och allt annat som försöker få graffiti till något annat än korrekt dekorerad insida.

Nej, det påstår jag inte heller. Men jag säger att det är föga logiskt. Jag tycker i övrigt ungefär som du, men jag skulle hellre ha nån med mer liberal syn på graff än typer som Kristina Axén Olin som hatar oss över allt annat.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback