Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-05, 09:46
  #133
Medlem
Tredje artikeln idag i Barometern.

Tar inte upp utredningen alls utan mer om hur bluffpengarna från Kambua användes till ett samarbete med den lokala hockeyföreningen Kalmar HC, som med hjälp av sammanlagt 1,7 miljoner kronor kunde investera i spelarköp, vilket i sin tur delvis bidrog till att laget kunde avancera från division 3 till hockeyettan.

Det fanns varningssignaler om Kambua men ändå valde föreningen att sluta ett sponsoravtal. Den tidigare ordföranden i föreningen såg ingen anledning till oro. Han säger "Jag vet att ni skrev på Barometern inledningsvis. Och innan jag blev ordförande så har det ju pågått diskussioner. Då pratade vi om vår relation och hur vi ville utveckla hockeyverksamheten. Stefan [Sandström] var ju väldigt hockeyintresserad. Det var såklart glädjande att ha en engagerad sponsor".

Betalvägg: https://www.barometern.se/kalmar/hoc...ngar-04c26ef3/
Citera
2022-05-30, 14:50
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinNameIstHase
Tredje artikeln idag i Barometern.

Tar inte upp utredningen alls utan mer om hur bluffpengarna från Kambua användes till ett samarbete med den lokala hockeyföreningen Kalmar HC, som med hjälp av sammanlagt 1,7 miljoner kronor kunde investera i spelarköp, vilket i sin tur delvis bidrog till att laget kunde avancera från division 3 till hockeyettan.

Det fanns varningssignaler om Kambua men ändå valde föreningen att sluta ett sponsoravtal. Den tidigare ordföranden i föreningen såg ingen anledning till oro. Han säger "Jag vet att ni skrev på Barometern inledningsvis. Och innan jag blev ordförande så har det ju pågått diskussioner. Då pratade vi om vår relation och hur vi ville utveckla hockeyverksamheten. Stefan [Sandström] var ju väldigt hockeyintresserad. Det var såklart glädjande att ha en engagerad sponsor".

Betalvägg: https://www.barometern.se/kalmar/hoc...ngar-04c26ef3/
Händer det något i utredningen?
Det verkar väldigt stilla tycker jag.
Citera
2022-06-04, 16:52
  #135
Medlem
Vad jag har kunnat läsa mig till, tar det nog ett tag till innan det händer något. De som arbetar med förundersökningen har ställt frågor till andra länder osv. Här gäller det nog att ha tålamod. Kanske väcks det åtal i år, men det är bara en gissning från min sida. Den som lever får se.
Citera
2022-09-27, 14:14
  #136
Medlem
Intet nytt på västfronten?
Det tar en jäkla tid tycker jag.
Någon som vet vad Stefan Sandström gör idag?
Citera
2023-03-15, 09:31
  #137
Medlem
Citat:
Åklagare vid Ekobrottsmyndigheten i Malmö har idag väckt åtal mot grundaren och företrädaren för företaget Kambua. Brottsmisstankarna gäller grovt bedrägeri mot 134 målsäganden. Det handlar om ett investeringsbedrägeri i en påstådd spelverksamhet där målsägandena har investerat totalt cirka 85 miljoner kronor. Åklagaren yrkar på skadestånd på minst 50 miljoner kronor.


https://www.ekobrottsmyndigheten.se/...4-malsaganden/
Citera
2023-03-15, 14:42
  #138
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Intet nytt på västfronten?
Det tar en jäkla tid tycker jag.
Någon som vet vad Stefan Sandström gör idag?

Åtalas - Kambuas grundare Stefan Sandström för grovt bedrägeri.
https://www.expressen.se/nyheter/spe...-pa-miljoner-/

"Företaget Kambua lovade investerare snabb avkastning genom en unik mjukvara
som kunde generera vinster från spel på bettingsajter. Som dragplåster användes
kända idrottare – bland annat Tomas Brolin och JO Waldner".


Kul att bli indragen i denna soppa.
__________________
Senast redigerad av explorers 2023-03-15 kl. 14:45.
Citera
2023-03-15, 18:04
  #139
Medlem
Är det någon som sitter på fup och har möjlighet att dela med sig av denna isf?
Citera
2023-03-17, 13:47
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Åtalas - Kambuas grundare Stefan Sandström för grovt bedrägeri.
https://www.expressen.se/nyheter/spe...-pa-miljoner-/

"Företaget Kambua lovade investerare snabb avkastning genom en unik mjukvara
som kunde generera vinster från spel på bettingsajter. Som dragplåster användes
kända idrottare – bland annat Tomas Brolin och JO Waldner".


Kul att bli indragen i denna soppa.

Citat:
Ursprungligen postat av wowe
Är det någon som sitter på fup och har möjlighet att dela med sig av denna isf?

I nästa vecka inleds huvudförhandlingen. Sammanlagt är 33 rättegångsdagar inplanerade för det omfattande bedrägeri Stefan Sandström (tidigare Glad) legat bakom. Sammanlagt har han lurat till sig uppemot 70 miljoner kronor.

Malmö tingsrätt:
Citera
2023-03-17, 16:31
  #141
Moderator
Gromguttens avatar


Rättsaken startar kommande vecka, då flyttar vi till ett mer anpassat delforum.

Justerad rubrik med tanke på bedrägerianklagelserna.

Føretagsskvaller -> ABoK

/Mod


Citera
2023-03-20, 07:24
  #142
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
I nästa vecka inleds huvudförhandlingen. Sammanlagt är 33 rättegångsdagar inplanerade för det omfattande bedrägeri Stefan Sandström (tidigare Glad) legat bakom. Sammanlagt har han lurat till sig uppemot 70 miljoner kronor.

Malmö tingsrätt:

Tack för uppdateringen, intressant.
Citera
2023-05-15, 21:31
  #143
Medlem
Sandström vittnade idag i rättegången. Inte förvånande är det märkliga förklaringar såsom döda människor han ska ha haft avtal med och som stått för utveckligen av "spelroboten". "Spelroboten" ska nu finnas igång hos en obskyr indier.

Sandström påstår att pengar finns kvar ute hos spelbolagen, vilket är väldigt märkligt då hans advokat hela tiden har hävdat att Sandström vill betala tillbaka spelarnas pengar.

Lögnerna avlöser varandra. Artikel tyvärr bakom betalvägg.

https://www.barometern.se/kalmar/dod...rdes-ed91053e/
Citera
2023-05-16, 11:47
  #144
Medlem
Hipsterskaeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
I nästa vecka inleds huvudförhandlingen. Sammanlagt är 33 rättegångsdagar inplanerade för det omfattande bedrägeri Stefan Sandström (tidigare Glad) legat bakom. Sammanlagt har han lurat till sig uppemot 70 miljoner kronor.

Malmö tingsrätt:


Finns det möjlighet att lägga upp länk med FUP igen, jag får att filen inte existerar när jag klickar på den. Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback