Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-23, 14:33
  #1
Medlem
Jag skickade in min dator på service för att den slutade fungera, och de bytte hårddisk och hela undersidan. Får tillbaka datorn och den fungerar felfritt bortsett från att pekplattan dubbelklickar även om jag bara enkelklickar. Jag har testat alla inställningar för mus/pekplatta och det har inte hjälpt. Det verkar variera lite beroende på var någonstans på pekplattan jag klickar.

Nu är det så att datafirman sa att jag skulle skicka tillbaka den för att det kan vara några kablar inuti som glappar. Jag har garanti så det kostar mig ingenting. Men nu har datorn börjat bättra sig lite, det dubbelklickar inte lika ofta.

Är det ett problem som kan försvinna med tiden eller är det värt att skicka in den trots allt?
Citera
2015-04-23, 16:06
  #2
Medlem
Eftersom de ominstallerat allt, så kanske de infe fått ned rätt drivrutin till pekplattan, utan nöjde sig med att "det rör på sig".
Citera
2015-04-24, 04:43
  #3
Medlem
annanmedlems avatar
Annan drivrutin som redan har sagts är väl en sak.

I Windows förr kunde man väl välja att enkelklick skulle tas som dubbleklick / program startas av enkelklick. Vet inte var man satte det.

Kan det kanske vara så att man i inställningarna för touchpaden kan välja att den alltid skall dubbelklicka?
Citera
2015-05-28, 21:22
  #4
Medlem
Får tyvärr återkomma, då problemet kvarstår. Jag skickade in datorn igen till samma verkstad, och de sa att de inte hittar något fel. Så de skickar tillbaka datorn. Men jag får samma fel igen. Pekplattan dubbelklickar även när jag enkelklickar.

Jag tycker det är jättekonstigt att de på verkstaden inte hittar felet?

Dubbelklicket kommer lite då och då. Jag tror det blir oftare om jag klickar med högerhanden. Kan det vara så att det är något under pekplattan som är i vägen? Eller någon kabel? Verkstaden hade iofs tittat på det (säger de iallafall). Men problemet uppstod efter att jag fått tillbaka datorn från dem, så det borde ju ha blivit något fel när de fixade den, eller?

Har verkligen ingen aning om vad det kan vara, någon som har någon idé?
Citera
2015-05-28, 21:25
  #5
Medlem
Kan tillägga att jag tidigare haft lite problem med pekplattan (innan jag skickade in datorn). Då gick det plötsligt inte att klicka alls på vänster sida, och jag använde då en tunn kniv och stack in under pekplattan, och liksom försökte bända upp lite. Och då fungerade det igen. Sen har problemet återkommit lite då och då men då har jag pillat lite med kniven igen och det blir bättre.

Kan det vara så att jag pajjat någonting där under? Fast som sagt, problemet med dubbelklicket kom EFTER att datorn varit på verkstad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback