Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-23, 11:06
  #1
Medlem
Nu har jag bestämt mig för att pierca tungan. Men har ett jobb i en växel vilket innebär att jag pratar hela dagarna...hur länge har man svårt att tala när man har tagit piercingen? Funderar på att ta den en fredag så svullnaden kanske går ner över helgen men funderar på om det kanske tar längre tid...lite jobbigt att sitta i en växel och inte kunna snacka...hehe
Citera
2015-04-23, 11:37
  #2
Medlem
Jag hade så himla ont i flera dagar efteråt. Tungan var så svullen och det var svårt att prata. I värsta fall får du ringa in sjuk tills den läkt. Men det är säkert individuellt hur ont och svullen du blir. Jag hade så himla ont så på natten hade jag tänkt ta bort piercingen pga smärtan. Men jag uthärdade och hade den i flera år innan jag tog bort den.
Citera
2015-04-23, 12:22
  #3
Medlem
herrcarlssons avatar
När jag piercade tungan för många herrans år sedan då gick det att prata hjälpligt redan första dagarna med lite ansträngning. Då var det en påtänd tysk som gjorde det i ett tält med stampat jordgolv. Han råkade till och med tappa tången man håller fast tungan med i jorden, och tvättade då av den lite snabbt under en flaska vatten. Du får väl kolla på söndag om du är talför och bestämma dig då.
Citera
2015-05-17, 21:12
  #4
Medlem
Pocketpussys avatar
Individuellt hur mycket det hörs, men de första två dagarna bör du inte prata mer än nödvändigt. Tänk också på att ju mer du rör tungan, desto mer river du upp såret som ska läkas. Du borde sjukskriva dig ett par dagar
Citera
2015-05-31, 03:31
  #5
Medlem
Jag hade svårt att äta fast föda och att säga r och s de första dagarna, haha.. Minns inte om det hann gå över på en helg dock. Känns mer som en vecka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback