Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-23, 17:13
  #13
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Fattar ändå inte hur man gör ! Kan nån skriva igen .

Du kopierar länken och klistrar in den i webbläsaren och klickar på enter. (Obivious) sen kommer de ett gul markerat fält längst upp tryck på det och ta inaktivera.
Citera
2015-04-23, 17:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Du kopierar länken och klistrar in den i webbläsaren och klickar på enter. (Obivious) sen kommer de ett gul markerat fält längst upp tryck på det och ta inaktivera.
Äntligen, nu som de va innan . Tack !
Citera
2015-04-23, 20:23
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Är det här förresten bara ett problem om man inte är inloggad eller vad? Jag har liksom inte ens förstått vad problemet är förutom att något har hänt med bokmärkeshanteringen.
Citera
2015-04-24, 11:53
  #16
Medlem
Lite OT kanske men jag har testat Firefox Sync fram och tillbaka nu mellan olika datorer och operativ. Nu funkar det mycket bättre än när tjänsten var ny. För vettig lösenordshantering krävs dock Lastpass eller keepass, jag föredrar keepass eftersom det finns gratis kloner till iphone samt att det är opensource.
Citera
2015-04-26, 16:02
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det här förresten bara ett problem om man inte är inloggad eller vad? Jag har liksom inte ens förstått vad problemet är förutom att något har hänt med bokmärkeshanteringen.

Den är/har blivit helt ohanterbar.
Citera
2015-04-26, 22:37
  #18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Den är/har blivit helt ohanterbar.
Exakt cad är det som har blivit ohanterbart?

För mig fungerar det precis som det alltid har gjort. Vill jag ha en länk i bokmärkesfältet så tar jag tag i ikonen i adressfältet och drar den till bokmärkesfältet. Vill jag bara spara den så är det Ctrl/Cmd + D. Jag har dock inte så många bokmärken så själva hanteringen av dom är inte så jobbig.
Citera
2015-04-30, 15:37
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Exakt cad är det som har blivit ohanterbart?

För mig fungerar det precis som det alltid har gjort. Vill jag ha en länk i bokmärkesfältet så tar jag tag i ikonen i adressfältet och drar den till bokmärkesfältet. Vill jag bara spara den så är det Ctrl/Cmd + D. Jag har dock inte så många bokmärken så själva hanteringen av dom är inte så jobbig.

Redan glömt då jag ändrade tillbaks till den gamla via länk ovan !
Citera
2017-02-20, 14:25
  #20
Medlem
maxorrs avatar
Vill hantera bokmärken så jag inte får dupliceringar / dubbletter.

Jo det är så att jag har exporterat bookmarks vid ett visst datum till SSD / HDD och ska då synka det och importera det till Chrome på en tex ny dator. Inga problem å göra det men nu funderar jag på detta..

När jag går in på importerat-mappen i bokmärkshanteraren så är det flera importerat från tex firefox: Det står helt enkelt "importerat från firefox 2 ggr (1) (2)" samt att det står bara importerat (från tydligen chrome) plus importerat från IE.

Så.... Jag vet att dessa importeringar skiljer sig i olika antal bokmärken. Dvs att vissa har fler och andra inte.. trots att det kan vara dubletter i mapp namnen

Det jag vill göra är att scanna av alla mappar och radera dubletter och behålla nya eller gamla webb-adresser och införa alla bokmärken i nya fräsha namngivna mappar och undermappar (det fixar jag) så det inte blir så grötigt alltihop och svårt att hitta när man sparar nya bokmärken osv.. och vad ska jag med dubbletter till?

Finns det nåt program, app för det?

Mvh M
Citera
2017-02-22, 15:17
  #21
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Vill hantera bokmärken så jag inte får dupliceringar / dubbletter.

Jo det är så att jag har exporterat bookmarks vid ett visst datum till SSD / HDD och ska då synka det och importera det till Chrome på en tex ny dator. Inga problem å göra det men nu funderar jag på detta..

När jag går in på importerat-mappen i bokmärkshanteraren så är det flera importerat från tex firefox: Det står helt enkelt "importerat från firefox 2 ggr (1) (2)" samt att det står bara importerat (från tydligen chrome) plus importerat från IE.

Så.... Jag vet att dessa importeringar skiljer sig i olika antal bokmärken. Dvs att vissa har fler och andra inte.. trots att det kan vara dubletter i mapp namnen

Det jag vill göra är att scanna av alla mappar och radera dubletter och behålla nya eller gamla webb-adresser och införa alla bokmärken i nya fräsha namngivna mappar och undermappar (det fixar jag) så det inte blir så grötigt alltihop och svårt att hitta när man sparar nya bokmärken osv.. och vad ska jag med dubbletter till?

Finns det nåt program, app för det?

Mvh M

Finns några appar i det i chromes tilläggs appar (chromestore)

Och jag hittade en jag tyckte var bäst som heter "fast bookmark scanner".
Har bara en fråga ang det för ni som vill ha ordning och reda bland bokmärken utan dubletter ev vid import, export av sparade bokmärken om datorn chrashar en vacker dag... och för att överföra till nya datorer, multimedia så länge man lever

När jag scannar antingen dubletter url, eller dubletter folders, kan det dyka upp en text där det står "found 1495 / 48315 Delete all duplicated urls which has same folder (1795)"

Innebär detta den tar bort alla dubletter men lämnar kvar en url adress pr folder / mapp. Dvs en kopia? Sen bild nedan....

Ska även importera fler bokmärken från äldre sparade bokmärken från HDD

https://www.pixeltopic.com/image/ppk...yeg/?size=full
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback