Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-23, 09:47
  #1
Medlem
Sedan 2 dagar har google nytt system för bokmärken , som är totalt oförståeligt. Dessutom vill de att man ska logga in för att komma åt något !!! Vad gör man ?
Citera
2015-04-23, 09:51
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det är klart att du måste logga in på den tjänsten som tillhandahåller en molnlagrad version av ens prylar. Vill man inte det utan bara ha sina bokmärken lokalt så loggar man inte in med sitt konto i Chrome.
Citera
2015-04-23, 09:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är klart att du måste logga in på den tjänsten som tillhandahåller en molnlagrad version av ens prylar. Vill man inte det utan bara ha sina bokmärken lokalt så loggar man inte in med sitt konto i Chrome.
Ja men så var det inte för två dagar sen !!! Behövde inte logga in , hade bokmärken i datorn !

Helt omöjligt att hitta mina bokmärken !
Citera
2015-04-23, 10:22
  #4
Medlem
Vad jag kommer ihåg behövde man bara logga in en gång, eller?

Kör firefox o xmarks i stället, då kan du växla mellan windows/linux helt sömlöst, eller vilken plattform/mobil du önskar för den delen.
Citera
2015-04-23, 10:31
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Ja men så var det inte för två dagar sen !!! Behövde inte logga in , hade bokmärken i datorn !

Helt omöjligt att hitta mina bokmärken !
Det har varit så i dom åren jag har kört Chrome i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Vad jag kommer ihåg behövde man bara logga in en gång, eller?

Kör firefox o xmarks i stället, då kan du växla mellan windows/linux helt sömlöst, eller vilken plattform/mobil du önskar för den delen.
Det kan man ju med Chrome också. Jag har tre datorer och en telefon som alla köra olika operativ men i och med mitt Google-konto så följer bokmärken och dylikt med.
Citera
2015-04-23, 11:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det har varit så i dom åren jag har kört Chrome i alla fall.


Det kan man ju med Chrome också. Jag har tre datorer och en telefon som alla köra olika operativ men i och med mitt Google-konto så följer bokmärken och dylikt med.

Nja. efter att ha testat med chrome ungefär 100 ggr så gav jag upp. Att få chrome att funka mellan linux och windows funkade till du uppdaterade en av dem, då sket det sig. då sparas en backup av bokmärkesfilen och har du otur och just gjort en ändring så försvinner den i backupen. De flesta märker inta av problemet eftersom de inte ändrar sina bokmärken så ofta. Samma sak med firefox ganska nya funktion "sync", kör den en windowsversion av firefox parallellt med en linuxversion kommer du få problem, det skiter sig, garanterat. FLikar/Tillägg/Historik/Inställningar går bra att synka med firefox "sync" men bokmärken och lösenord hanteras annorlunda, så glöm det. Det enda verktyg jag hittat som funkar till 100% är xmarks för bokmärken och keepass2 för lösenord. Men vad vet jag, jag är bara en noob.
Citera
2015-04-23, 11:18
  #7
Medlem
Kan säga en sak till om xmarks, det synkar när man stänger av, men inte när man startar webläsaren, hittar ingen inställning för det, så här måste man oxå vara på sin vakt. Vid uppstart tar det ca 1-2 minuter innan synkningen sker, vilket är idiotiskt, gör man en ändring under tiden går den alltså förlorad, nåja inga verktyg är perfekta, i alla fall inte om de är gratis.
Citera
2015-04-23, 11:48
  #8
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag tycker också att deras nya bokmärkesfunktion är dålig. Det var ju betydligt lättare förut att spara saker i bokmärkesfältet.
Citera
2015-04-23, 12:34
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Nja. efter att ha testat med chrome ungefär 100 ggr så gav jag upp. Att få chrome att funka mellan linux och windows funkade till du uppdaterade en av dem, då sket det sig. då sparas en backup av bokmärkesfilen och har du otur och just gjort en ändring så försvinner den i backupen. De flesta märker inta av problemet eftersom de inte ändrar sina bokmärken så ofta. Samma sak med firefox ganska nya funktion "sync", kör den en windowsversion av firefox parallellt med en linuxversion kommer du få problem, det skiter sig, garanterat. FLikar/Tillägg/Historik/Inställningar går bra att synka med firefox "sync" men bokmärken och lösenord hanteras annorlunda, så glöm det. Det enda verktyg jag hittat som funkar till 100% är xmarks för bokmärken och keepass2 för lösenord. Men vad vet jag, jag är bara en noob.
Konstigt, för mig fungerar det utmärkt. Jag var tvungen att prova nu när du skrev att det inte funkade för dig. Visst, det kanske skiter sig när det kommer en uppdatering men det tror jag inte, på Windowsburken har jag uppdaterat Chrome flera gånger utan det missöde du pratar om. Jag misstänker även att synkningen ordnar sig om man loggar ut och in igen i Chrome.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag tycker också att deras nya bokmärkesfunktion är dålig. Det var ju betydligt lättare förut att spara saker i bokmärkesfältet.
Jag sparade bokstavligt talat för tre minuter sen ett nytt bokmärke i bokmärkesfältet.
Citera
2015-04-23, 16:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag tycker också att deras nya bokmärkesfunktion är dålig. Det var ju betydligt lättare förut att spara saker i bokmärkesfältet.

Är totalt oförstålig, tyvärr !
Citera
2015-04-23, 16:23
  #11
Medlem
asslikethats avatar
Från en annan tråd som hjälpte mig:

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Borde vara den här, inaktivera för att återgå till gamla: chrome://flags/#enhanced-bookmarks-experiment

Så återgår du till gamla. Nya är totalt värdelös.
Citera
2015-04-23, 17:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Från en annan tråd som hjälpte mig:



Så återgår du till gamla. Nya är totalt värdelös.

Fattar ändå inte hur man gör ! Kan nån skriva igen .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback