Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-23, 06:01
  #1
Medlem
Tjo, jag är 20 år ungeför 172 lång. Har börjat träna nu 5 dagar i veckan Muay Thai och Gym, men jag har väldigt konstig kropp?? har smala armar inte jätte men smala och ganska starka ben och sen har jag fett på magen inte överdrivet men har lite mage. Men ska jag forsätta äta som jag gör eller ska jag äta mer?
Tacksam för svar
Citera
2015-04-23, 07:51
  #2
Medlem
Du skriver ju varken hur mycket du väger eller hur många kalorier per dag du äter så blir ju svårt då, vi har ingen kristallkula
Citera
2015-04-23, 13:41
  #3
Medlem
BengtBurks avatar
Vad har du för mål med träningen och kosten?
Citera
2015-04-23, 16:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorinas
Du skriver ju varken hur mycket du väger eller hur många kalorier per dag du äter så blir ju svårt då, vi har ingen kristallkula
oj väger 62-3 och vet inte hur mycket kalorier jag äter direkt :P
Citera
2015-04-23, 16:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Vad har du för mål med träningen och kosten?
Bli biff
Citera
2015-04-23, 20:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Du ska äta sånt som du blir nöjd av så att du inte överäter.

Sen måste du acceptera din kroppsform och tänka på hur den fungerar också, är du svag i armarna så käka lite extra protein och träna just armarna lite extra och blir det knappt någon skillnad så vänj dig. Jag har som du typ med tunna armar, starka och fasta ben + lite put men det putet går inte bort oavsett hur smal jag blir, det bara är där eftersom midjan går in precis ovanför och det är min kroppsform. Put är dessutom inte bara fett utan det är muskler och tarmar etc också.
http://fitnesskolan.se/wp-content/up...er-anatomi.jpg
http://www.doereport.com/imagescooked/8069W.jpg

De flesta kvinnor har fettreserver på låren+rumpan, nedre delen av magen och brösten+överarmarna och var fettet lagras regleras av hormoner och är du inte tjock så tycker jag att du ska acceptera hur du ser ut. Annars som sagt: nöjd-mat. Jag själv behöver inte alls äta lika ofta och är piggare när jag äter sånt som passar mig. Muskler får fettet att sitta snyggare också men du tränar ju redan.

Du hittar ju bara på. Ställ en fråga och vänta på svar så kanske du kan ge rätt svar istället.

Kroppen formas efter kosten och hur man aktiverar den bland annat. Posta bild ifall du vill få ett vettigt svar på din fråga TS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback