Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-23, 04:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Vet inte riktigt men som jag ser det så är hajar mest aktiva under dygnets mörka timmar.

Men jag kom på att om du lägger ut bete så finns risken att det lockar till sig fler hajar då deras luktsinne är väldigt bra. Antar att mitt tips kanske inte var den bästa.

Det har du iofs rätt i, det enda som skådats här innan är revhaj, dom är ingen fara för människor, jag personligen tror att denna haj har simmat fel och hittat ett mysigt ställe att "bosätta" sig på.

Dynamit?
Citera
2015-04-23, 05:01
  #14
Avstängd
TokenOfTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Det har du iofs rätt i, det enda som skådats här innan är revhaj, dom är ingen fara för människor, jag personligen tror att denna haj har simmat fel och hittat ett mysigt ställe att "bosätta" sig på.

Dynamit?

Ja om du har tillgång till det så...

Lägg ut bete och släng i några dynamitgubbar och se vad som händer. Risken finns att hajen bara blir bedövad.
Citera
2015-04-23, 05:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Ja om du har tillgång till det så...

Lägg ut bete och släng i några dynamitgubbar och se vad som händer. Risken finns att hajen bara blir bedövad.

Hade varit lite roligt dock, tror folk hade undrat vad man sysslade med och farbror blå hade nog kommit illa kvickt

Revet är väl va 500 m2 och herr fisk rör sig va inom en km2, så trollning är nog uteslutet?
Citera
2015-04-23, 05:13
  #16
Avstängd
TokenOfTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Hade varit lite roligt dock, tror folk hade undrat vad man sysslade med och farbror blå hade nog kommit illa kvickt

Revet är väl va 500 m2 och herr fisk rör sig va inom en km2, så trollning är nog uteslutet?

Nej det är det inte alls. Släng i fiskrens och locka till dig firren. Sen ett större bete med rejäl krok.

Jag vill inte låta som någon expert för det är jag inte men jag ser haj som gädda ungefär som hugger på allt.
Citera
2015-04-23, 05:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime


Nej det är det inte alls. Släng i fiskrens och locka till dig firren. Sen ett större bete med rejäl krok.

Jag vill inte låta som någon expert för det är jag inte men jag ser haj som gädda ungefär som hugger på allt.

Får nog bli krok, linorna klarar ju 150 kilo på dom spå spöna så, anledningen till att jag inte vill lägga krok och bete på natten är att jag vill filma händelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback