Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-23, 22:15
  #13
Medlem
aurelis avatar
Mina 35s var efter utandning men inte utan "obehag"
Andas nog dubbelt så ofta som ditt exempel så ska nog kika lite mer på länkarna du angav tidigare. Absolut värt att testa om det kan ge nån förbättring
Citera
2015-04-23, 22:41
  #14
Medlem
Denna typ av problem är betydligt vanligare bland kvinnor än bland män. Andningen påverkas extra mycket under vissa faser i menscykeln och det är då vanligt att man känner sig betydligt sämre vissa dagar varje månad pga hormonnivåernas effekt på andningen.
Citera
2015-04-24, 10:58
  #15
Medlem
Mycket tråkigt såklart att gå runt och vara sjuk. Men något som slog mej var att du kanske är lite nojig över sjukdomar, helt enkelt har en släng av hypokondriker? Känns så, men självklart kan det vara på riktigt. Men ta dej en funderare.
Citera
2015-04-24, 21:10
  #16
Medlem
Jag tycker inte det verkade speciellt nojigt. En vanlig skattebetalare borde absolut slippa att dras med 4 allergier, slippa kronisk inflammation med febervecka varje månad, och kroniska insomningsproblem. Verkar riktigt jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av aureli
Testade imovane för nått år sen men fick kväljningar av metallsmaken som satt kvar hela dagen efter.
Jag har stora problem med detta jag med. Fick imovane att "testa" men fick ingen metallsmak alls efter tabletterna, svalde dem i vatten.

Men imovane var verkligen inte bra i min situation! Ibland gav tabletterna mig ett litet rus inom en timme, eller så vaknade jag mycket kraftigt efter ett par timmar, och kunde knappt somna om. Jag kommer inte ta dem igen.
Citera
2015-04-24, 21:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aureli
Vi får frukost på jobbet varje dag och då serveras bara smörgåsar.
Jag antar att du testats mot glutenintoleranser? De hittade inte den intoleransen i mitt blodprov, men jag brukade bli riktigt kass efter jobbfrukosten som bestod av mjukt bröd av diverse sädesslag, ibland eksem i ansiktet och alltid IBS-gasbildning.

Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Dina symptom skulle kunna bero på felaktig/ogynnsam andning.
Tack för dina utförliga inlägg. Jag blir dock nyfiken på varför du talar om just andningen, har du själv en diagnos som behandlas med denna metod, hur rekommenderades den till dig?

Personligen har jag rekommenderats liknande andningstekniker mot IBS och insomni, men de har tyvärr inte testat min andning eller konstaterat att den skulle vara fel.
Citera
2015-04-24, 22:27
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebH
...

Tack för dina utförliga inlägg. Jag blir dock nyfiken på varför du talar om just andningen, har du själv en diagnos som behandlas med denna metod, hur rekommenderades den till dig?

Personligen har jag rekommenderats liknande andningstekniker mot IBS och insomni, men de har tyvärr inte testat min andning eller konstaterat att den skulle vara fel.
Jag har själv diagnosen Breathing Pattern Disorder.
Alla följande symptom kan härledas till andning (jag har själv lidit av de i fet stil, dock inte alla samtidigt som tur är):
depression, ångest, oro, stress, utmattning, lättuttröttad, anspänning, sömnproblem, kronisk trötthet, koncentrationsproblem, svårt att tänka klart, irritation, svaghet, darrningar, krypningar, domningar, svettningar, svårt att svälja, torr mun, hopphjärta, huvudvärk, yrsel, illamående, bröstsmärtor, orolig mage, IBS, ont i axlar och nacke, kalla händer och fötter, förhöjd puls, försvagat immunförsvar, förändrad temperaturreglering, överkänslighet för ljud och/eller ljus, tinnitus, sänkt smärttröskel, överkänslighet för kemikalier och/eller mediciner, ökat sötsug, viktuppgång, snarkningar, sömnapné, urinblåsans och tarmens funktion störd, försämrad hållning

Det mesta av detta har försvunnit efter några månader med dagliga andningsövningar. Jag lider dock fortfarande av följdproblem med muskelrelaterad värk.
__________________
Senast redigerad av sctp 2015-04-24 kl. 23:26.
Citera
2015-04-25, 20:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Jag har själv diagnosen Breathing Pattern Disorder.
Tack för ditt svar! Jag förstår dina tips i och med detta.
Citera
2015-04-25, 21:16
  #20
Medlem
Varangians avatar
En möjlighet kan ju vara att lägga av med alla mediciner. Kanske inte cold-turkey, men på sikt.

Det verkar ju som ditt immunförvar går bananas. Käka stora mängder mjölksyrebakterier och då inte något probiotisk yoghurt-elände som inte funkar utan t.ex. opastöriserad surkål. Det kan funka.
Citera
2015-04-26, 10:40
  #21
Medlem
CarolynHaxs avatar
Du har fått många goda råd med lite olika vinklingar.

Jag koncentrerar mig på det jag känner igen, bihåleinflammationerna. I 25-30-årsåldern - alltså rätt många år sen - var jag förkyld i stort sett en gång i månaden. Veckan efter kom bihåleinflammationen. Till slut tröttnade min önh-läkare på att skriva ut penicillin åt mig. Han tipsade om Bisolvon-tabletter (receptfria). Man tar dem när den värsta rinnsnuvan av förkylningen upphört, och det i stället börjar "moja till sig" i näsan. Då håller tabletterna efter all ansvällning överallt, både i näsan och bihålorna, och förhindrar baciller att slå sig ned. OBS att finessen är just att det är tabletter, som verkar överallt. Nässpray kommer ju helt enkelt inte åt i bihålorna.

Jag hade också polyper. Dem fick jag borttagna med operation en gång (tror inte dom gör det nuförtiden). Därefter har jag använt Rhinocort, som helt enkelt förhindrar att polyperna växer till sig igen.

Nuförtiden äter jag också lågkolhydratkost, vilket har gjort att mitt immunförsvar är excellent. (Fast för ett par år sen var jag förkyld, kommer jag ihåg. Jag var snuvig en hel dag! )
Citera
2019-02-14, 12:01
  #22
Medlem
Birma=Chostins avatar
Mitt tips: sluta med citalopramen. Den påverkar bihålorna negativt. Kolla biverkningar.
__________________
Senast redigerad av Birma=Chostin 2019-02-14 kl. 12:10. Anledning: skickar PM till trådstartaren istället
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback